اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ضرورت تأمین حق‌آبه زیست محیطی تالاب چغاخور در شرایط خشکسالی

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری بر رعایت حق‌آبه زیست محیطی تالاب چغاخور در ماه‌های کم آبی و خشک سال تاکید کرد.

ضرورت تأمین حق‌آبه زیست محیطی تالاب چغاخور در شرایط خشکسالی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی در ششمین جلسه کمیته مدیریت زیست‌بومی تالاب چغاخور گفت: برنامه مدیریت زیست‌بومی این تالاب مرجعی برای حفظ و بهره‌برداری پایدار از این تالاب ارزشمند است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات و مراحل سپری شده در طراحی برنامه زیست‌بومی این تالاب افزود: در جلسه اخیر این کمیته، با در نظر داشتن خشکسالی و شدت تبخیر این تالاب، برنامه‌ریزی لازم برای حفظ حقابه زیست محیطی تالاب، به خصوص در ماه‌های خشک پیش رو اندیشیده شد.

وی انطباق برنامه‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر برنامه مدیریت زیست‌بومی این تالاب را گام مهمی در تحقق توسعه پایدار و همراهی جوامع بهره‌بردار حاشیه تالاب چغاخور توصیف کرد و ادامه داد: مدیریت پسماند در حاشیه تالاب و هم چنین جمع‌آوری و جلوگیری از پخش نخاله‌های ساختمانی در اطراف روستاها و راه‌های حاشیه آنها دغدغه حفاظت محیط زیست استان است و در این زمینه مطالبات قانونی با بخش‌های متولی این امر صورت می‌گیرد.

احمدی تعامل بین دستگاهی را در تسریع برنامه‌های مدیریت پسماند ضروری دانست و از تجمیع گزارش عملکرد اعضای این کارگروه در ارتباط با مدیریت زیست بومی این تالاب در نشست آتی آن خبر داد.

انتهای پیام/68035/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول