اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جشنواره ملی «دوست من کتاب» برگزیدگان خود را شناخت

اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان «دوست من کتاب» برگزار و برگزیدگان این جشنواره از 11 استان کشور مشخص شدند.

جشنواره ملی «دوست من کتاب» برگزیدگان خود را شناخت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امشب اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان «دوست من کتاب» با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان، مدیران کل فرهنگی استان، کتابداران و اهالی شعر و ادب استان همراه با حضور برگزیدگان به صورت حضوری و غیر حضوری برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین اظهار کرد: همدان به عنوان قطب ادبیات کودک و نوجوان این افتخار را پیدا کرده است تا اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» را برگزار کند.

عاطفه زارعی افزود: این جشنواره مولود خلاقیت، پویایی، دغدغه مندی و رسالت جوانانی است که خود را مدیون فرهنگ ایران زمین و پایتخت تاریخ و تمدن آن می‌دانند، تاریخی که فرهنگ چهره بارز آن است و ادبیات کودک و نوجوان نقطه قوت آن.

وی تصریح کرد: جشنواره ملی «دوست من کتاب» در هفته کتاب سال گذشته به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و محفل ادبی هگمتانه این اداره کل آغاز شد و استقبال چشمگیری از سراسر ایران زمین از این جشنواره صورت گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: ۲ هزار و ۹۱۱ نفر آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند و در نهایت ۷۹۳ اثر از سوی ۳۹۳ نفر به بخش داوری نهایی راه یافتند، از این میان ۲۴ نفر به عنوان برگزیدگان جشنواره در رده‌های سنی مختلف توسط هیأت داوران که تک تک آنها باعث افتخار این حرکت بزرگ فرهنگی هستند؛ انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: در نخستین دوره جشنواره ملی «دوست من کتاب» در خدمت شخصیت‌های برجسته ادبیات کودک و نوجوان همچون استاد مصطفی رحماندوست، استاد محمدرضا یوسفی، استاد کمال شفیعی مشعوف از چهره‌های ملی که از پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برخاستند و افراد برجسته‌ای چون استاد بیوک ملکی و محمود پوروهاب به عنوان داور  بودیم که سهم بسیاری در اقبال مردم به این جشنواره داشتند.

زارعی ادامه داد: جشنواره ملی «دوست من کتاب» در سه گروه سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با موضوع کتاب و کتابخوانی(نقش مطالعه در زندگی فردی و تعیین سرنوشت جامعه) و کتابخانه چشمه همیشه جوشان دانش (تاثیر کتابخانه های عمومی در رشد فرهنگ کتابخوانی) برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال ترویج فرهنگ مطالعه هستیم و در این راه شکی نیست که ادبیات بهترین محمل برای پیشبرد مقاصد در به ثمر نشستن این اهداف مقدس است خاطرنشان کرد: از ۱۹ استان کشور به این جشنواره آثار ارسال شد که در نهایت ۱۱ استان نمایندگان خود را در جمع برگزیدگان شناختند.

برگزیدگان جشنواره

آرنیکا فروتن از استان سیستان و بلوچستان، آذین عینعلی از استان همدان و مصطفی دهگان از استان خراسان رضوی در بخش نویسندگان کودک.

در بخش نویسندگان نوجوان الهه فریدی از استان مازندران، شکیبا خاکزاد از استان اصفهان و مهدیه بیاتی از استان همدان.

در بخش نویسندگان بزرگسال داستان کودک مهدی عصاره از استان خوزستان و ریحانه آبشاهی از استان گلستان به طور مشترک رتبه سوم، زهرا داوری از استان خراسان شمالی رتبه دوم را کسب کردند و هیأت داوران در این بخش اثری را حائز رتبه برتر نشناخت.

در بخش نویسندگان بزرگسال داستان نوجوان هیأت داوران پگاه نیک‌طلب از استان تهران شایسته تقدیر شد و زینب توقع همدانی از استان همدان رتبه سوم، معصومه دین محمدی از استان زنجان رتبه دوم و ژیلا طاهری تیزرو از استان همدان به عنوان رتبه برتر معرفی شدند.

دربخش شاعران کودک هیأت داوران آروین حیدری از استان خوزستان و امیررضا شیخی‌پور از استان گیلان به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

در بخش شاعران بزرگسال شعر کودک، سمیه بابایی رتبه سوم، پیوند فرهادی رتبه دوم و مریم اسلامی همگی از تهران رتبه برتر را کسب کردند.

در بخش شاعران بزرگسال شعر نوجوان، طیبه شامانی از استان تهران، زهرا آقامیرزایی از استان همدان به طور مشترک رتبه سوم، دادیار حامدی از استان مازندران رتبه دوم و سعید موسوی‌زاده از استان خراسان رضوی رتبه برتر را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

           

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول