اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شرکت ۱۹ استان در جشنواره «دوست من کتاب»/ درخشش بانوان در جشنواره

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به شرکت ۱۹ استان در نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» گفت: بانوان با درخشش در این جشنواره نشان دادند در آینده این حوزه نقش‌آفرین خواهند بود.

شرکت ۱۹ استان در جشنواره «دوست من کتاب»/ درخشش بانوان در جشنواره

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا مختارپور امشب در اختتامیه نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» با بیان اینکه چند ویژگی برای این جشنواره می‌توان برشمرد اظهار کرد: نخستین ویژگی موضوع مقدس، ارزشمند و گرامی به نام کتاب، مطالعه، کتابخانه و کتابخوانی این جشنواره است که آنها را در خود گنجانده است.

وی با بیان اینکه دومین ویژگی این جشنواره خاستگاه آن یعنی کتابخانه‌های عمومی است افزود: کتابخانه‌های عمومی در واقع مرکز مطالعه، نور و دانش‌بخشی هستند اما در کشور ما در تبلیغات و برنامه‌های مستقیم و غیر مستقیم به این مسأله مهم کم‌توجهی می‌‌شود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه مجموعه نمایشی در کشورهای غربی شروع شده و اولین قسمت دعوت از نویسنده برای کلنگ‌زنی یک کتابخانه است تصریح کرد: نویسنده در این مجموعه نمایشی می‌گوید «اگر کتاب یک نور باشد، کتابخانه یک آتش نورانی بزرگی است که هزاران نفر در پرتور نور آن گرمی بگیرند» و وجود این موضوع در ابتدای یک مجموعه نمایشی در کشورهای غربی و در قرن ۲۱ جای تأمل و تعمق دارد.

وی سومین ویژگی این جشنواره را وجود اساتید برجسته‌ای دانست که هر یک از آن‌ها برای اعتبار جشنواره کافی بودند چه برسد به وجود همه این عزیزان ادامه داد:  وجود اساتیدی چون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، محمد پوروهاب، بیوک ملکی و کمال شفیعی باعث اعتبار جشنواره و دلگرمی همه اهالی ادبیات کودک و نوجوان بود که در آن شرکت کردند.

مختارپور با بیان اینکه ویژگی چهارم این جشنواره  شرکت تعداد قابل توجهی از افراد از ۱۹ استان کشور است خاطرنشان کرد: ویژگی پنجم این جشنواره حضور چشمگیر بانوان و دختران است که دوسوم برگزیدگان را تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد همانطور که دختران و زنان پله‌های ترقی و رشد را طی می‌کنند نقش‌آفرینی در حوزه ادبیات و قلم را بانوان بر عهده بگیرند.

وی تأکید کرد: ویژگی بعدی حمایت، پشتیبانی، هماهنگی و همدلی دستگاه‌های مختلف همدان به ویژه استاندار همدان می‌دانم که این جشنواره را به یک رویداد مهم بدل کرده است.

 دبیر جشنواره ملی شعر و داستان «دوست من کتاب» نیز در این آیین اظهار کرد: یکی از عوامل مهمی که بستر را برای این همایش ملی به شایستگی هرچه تمام‌تر مهیا ساخت، خاستگاه و وجود زمینه مناسب در استان همدان بود چراکه همدان به تنهایی با درخشش بیش از صدها چهره شکوفا در حوزه ادبیات کودک و نوجوان بین فارسی‌زبانان جهان، این ژانر ادبی را به نکویی هرچه تمام تر به معرض شهود رسانده است.

مسعود طاهری عضد تصریح کرد: استقبال چشمگیر شاعران و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان از این جشنواره می‌تواند نشان دهد همدان می‌توان دبیرخانه دائمی خود را در این حوزه برقرار کند.

دبیر نخستین جشنواره شعر و داستان «دوست من کتاب» ادامه داد: به نیابت از شاعران و نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان، دائمی شدن دبیرخانه این جشنواره را از مسؤولان استان همدان درخواست دارم  و ای کاش که این آیین اختامیه به منزله  فراخوان دومین دوره جشنواره باشد.

وی تصریح کرد: از نظر دبیرخانه همه افرادی که آثار به این جشنواره رساندند شایسته تجلیل و تقدیر هستند و اعلام اسامی ۲۴ نفر از بین همه افراد، طبق آرا داوران به عنوان برگزیده نه تنها برای معرفی استعدادهای برتر و تجلیل از آنهاست که برای تحقق یک الگوسازی بهتر برای تکامل و رشد همه ما در حوزه  نگارش داستان و شعر است.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول