اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نهاد نماز جمعه مدافع حقوق مشروع و قانونی مردم است

امام‌جمعه آستارا نهاد نماز جمعه را طرف‌دار مردم و مدافع حقوق مشروع و قانونی مردم دانست و گفت: ائمه‌جمعه مدافعان سرسخت آرمان‌های نظام و انقلاب بوده و از تریبون نماز جمعه مشکلات معیشتی، اقتصادی و رفاهی مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند.

نهاد نماز جمعه مدافع حقوق مشروع و قانونی مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا ظهر امروز در جلسه ستاد گرامی‌داشت پنجم مرداد سال‌روز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی در محل دفتر امام‌جمعه اظهار کرد: نماز جمعه تکیه به مردم دارد و این مردم هستند که به نماز جمعه رونق می‌بخشند.

وی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه همواره در کنار مردم بوده است، تصریح کرد: مردم و خیرین به جایگاه نماز جمعه اعتماد زیادی دارند و ثمره این اعتماد را در جامعه شاهد هستیم؛ چنان‌چه در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده این ائمه‌جمعه بودند که در صحنه آتش به اختیار حضور پیدا کرده و به آسیب‌دیدگان امدادرسانی کردند.

امام‌جمعه آستارا نهاد نماز جمعه را طرف‌دار مردم و مدافع حقوق مشروع و قانونی مردم دانست و بیان کرد: ائمه‌جمعه مدافعان سرسخت آرمان‌های نظام و انقلاب بوده و از تریبون نماز جمعه مشکلات معیشتی، اقتصادی و رفاهی مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند.

حافظ‌نیا شعار امسال پنجم مرداد را همیشه مردمی همیشه انقلابی دانست و افزود: بازخوانی آثار و برکات حضور در نماز جمعه، تشریح خدمات و دستاوردهای نهاد نماز جمعه، قدردانی از مجاهدت‌های خالصانه ائمه‌جمعه را ازجمله اهداف گرامی‌داشت سال‌روز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

وی خواستار فضاسازی شهری توسط شهرداری‌های آستارا و لوندویل شد و بیان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز، تجلیل از گروه‌های جهادی، تجلیل از ائمه‌جمعه سابق، تجلیل از مدافعان سلامت ازجمله برنامه‌های امسال 5 مرداد در شهرستان آستارا است.

به گزارش فارس، روز جمعه مصادف با پنج مرداد ۱۳۵۸ نخستین نماز جمعه پس از پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران تهران اقامه شد و همه‌ساله این روز توسط ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان آستارا با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری گرامی‌داشته می‌شود.

انتهای پیام / ۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول