اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تکرار حادثهٔ غرق‌شدگی در تعطیلی استخرها/نجات جان غریق ۲۴ساله توسط اورژانس

روز گذشته جوان ۲۴ سالهٔ آبیکی به‌دلیل شنا در رودخانهٔ زیاران، دچار حادثهٔ غرق‌شدگی شد و کارشناسان اورژانس با از خود گذشتگی تن به آب زده و با بیرون آوردن وی از آب و انجام 30 دقیقه احیای پیشرفته، جان این مصدوم را که دچار ایست قلبی شده و بدون علائم حیاتی بود، از مرگ حتمی نجات دادند.

تکرار حادثهٔ غرق‌شدگی در تعطیلی استخرها/نجات جان غریق ۲۴ساله توسط اورژانس

مجتبی لشگری، مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در رابطه با حادثهٔ غرق‌شدگی روز گذشته در شهرستان آبیک اظهار کرد: عصر روز گذشته تماسی با مرکز ارتباطات اورژانس قزوین گرفته شد که حاکی از غرق شدن جوان ۲۴ ساله‌ای که در رودخانهٔ زیاران مشغول به شنا بوده، می‌داد که در پی این تماس، بلافاصله آمبولانس پایگاه زیاران به محل آدرس اعزام شد.

وی ادامه داد: ۲ تن از کارشناسان ما پس از رسیدن به محل حادثه، مشاهده کردند که بیمار در سوی دیگر رودخانه است و به‌علت شرایط حاد و خاص وی، کارشناسان اورژانس خطر را به جان خریده و به داخل رودخانه می‌روند تا جان فرد حادثه‌دیده را نجات دهند.

لشگری اظهار کرد: خوشبختانه کارشناسان اورژانس با تلاش بسیار موفق می‌شوند به بالین مصدوم رسیده و به محض روئیت وی و بیرون آوردن او از آب، ارزیابی اولیهٔ مصدوم را آغاز می‌کنند، به‌دلیل این‌که مدت نسبتاً زیادی از غرق شدن این جوان در آب رودخانه گذشته بود، وی دچار ایست قلبی شده و بدون علائم حیاتی بود.

این مسؤول عنوان کرد: کارشناسان ما بلافاصله عملیات احیای پیشرفته را برای این مصدوم آغاز کردند و پس از ۳۰ دقیقه عملیات موفقیت‌آمیز احیا، بیمار به زندگی بازگشت و در نهایت برای انجام اقدامات درمانی بیشتر و ادامهٔ روند درمان به بیمارستان ولیعصر آبیک منتقل شد.

وی در پایان تأکید کرد: از هم‌استانی‌های عزیز تقاضا داریم در این ایام به بهانهٔ گرمای هوا از شنا کردن در رودخانه‌ها، کانال‌های آب و استخرهای کشاورزی به‌شدت اجتناب کنند و جان خود را از خطرات احتمالی حفظ کنند، زیرا سرعت آب در این رودخانه‌ها و کانال‌های آب بسیار بالاست و افراد در صورت وقوع حادثه و غرق‌شدگی به سختی قادر خواهند بود حتی با کمک دیگران نجات پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، درشرایطی که استخرها به دلیل وضعیت کرونا تعطیل هستند، براساس گزارشی که در روزهای اخیر در خبرگزاری فارس منتشر شد، آمارها حاکی از افزایش 22 درصدی تلفات در استخرهای کشاورزی، رودخانه‌ها و کانال‌های آب استان حکایت دارد، به نحوی که طبق آمارهای واصله، غرق‌شدگی در این مکان‌ها در استان قزوین بیش از نصف تلفات سواحل خزر است و این آماری فاجعه‌بار است. در این گزارش مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرده بود آمار غرق‌شدگی در استان قزوین با آمار غرق‌شدگی در استان‌های شمالی که طول ساحل آن‌ها بیش از چند صد کیلومتر است، برابری می‌کند.

هم‌چنین رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان نیز استاندارد نبودن استخرهای کشاورزی برای شنا و شیب زیاد این استخرها را دلیل این حجم از آمار تلفات عنوان کرده و اظهار کرده بود این استخرها برای آبیاری زمین‌های کشاورزی احداث شده‌اند و مردم نباید برای تفریح و شنا از آن‌ها استفاده کنند. در سال 99، غرق‌شدگی‌ها در استان قزوین 15 مورد بوده که آمار این مسئله از ابتدای سال 1400 تا روز گذشته برابر با همین رقم است. به‌راحتی و با مدیریت و آگاهی‌بخشی، می‌توان از مرگ هم‌استانی‌های عزیز در اثر این غرق‌شدگی‌ها جلوگیری کرد تا سرمایه‌های این کشور در اثر این بی‌احتیاطی‌ها از بین نروند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول