اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نفوذ پیک پنجم کرونا به استان سمنان/ گرمسار قرمز شد

استاندار سمنان گفت: سرایت کروناویروس در استان‌های همجوار بیشتر شده و در پیک جدید قرار گرفته‌اند و این مهم به استان سمنان نیز نفوذ کرده و بر اساس رنگ‌بندی‌ جدید، شهرستان گرمسار در وضعیت قرمز قرار گرفت.

نفوذ پیک پنجم کرونا به استان سمنان/ گرمسار قرمز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر ظهر امروز در جلسه همزمان ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: روند صعودی ابتلای به بیماری کرونا در موج پنجم در استان هنوز آغاز نشده است؛ اما مردم استان همچون گذشته در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: در استان‌های همجوار، سرایت بیماری بیشتر شده و در یک پیک جدید قرار گرفته‌اند و این مهم به استان ما نیز نفوذ کرده که لازم است مردم همچون گذشته همکاری‌های لازم را داشته باشند.

استاندار سمنان گفت: ما جزو استان‌هایی هستیم که روند صعودی ابتلا به بیماری در موج جدید آغاز نشده است؛ اما در وضعیت خطر هستیم و مردم با فرهنگ استان برای حفظ جان خود و خانواده همچون گذشته همکاری لازم را داشته باشند.

آشناگر عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌ها پروژه‌هایی آماده بهره‌برداری است، لازم است تا جایی که امکان دارد برنامه‌ها به صورت ویدئو کنفرانس و مواردی که با حضور شخصیت‌های کشوری برگزار می‌شود با کمترین دعوت به انجام برسد.

وی بیان کرد: با توجه به گرمی هوا، پارک‌ها در شب‌ها محل تجمع و دورهمی‌ها است، مردم که تاکنون نهایت همکاری را داشتند، آگاه باشند که ما در معرض گسترش پیک جدید هستیم و اگر مراقبت نکنیم از وضعیت رنگ‌بندی موجود خارج می‌شویم.

استاندار سمنان تأکید کرد: در شهرستان‌های با وضعیت رنگ‌بندی زرد، متولیان امر برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.

آشناگر گفت: شهرداران برای شهرستان‌های با رنگ‌بندی نارنجی و قرمز، با توجه به وضعیت گسترش ویروس، اقدامات و محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای این زنگ بندی‌ها را به دقت و با قدرت اعمال کنند.

وی افزود: بر اساس رنگ‌بندی‌های جدید کرونایی، شهرستان گرمسار در وضعیت قرمز قرار گرفته و نیاز است تا مراقب‌های لازم در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان اظهار کرد: به دلیل سرایت بیماری به شهرستان‌های همجوار استان،‌ در وضعیت رنگ‌بندی‌های استان تغییراتی ایجاد شده که باید مراقب‌های لازم را داشته باشیم.

آشناگر گفت: در حال حاضر سه شهرستان میامی، سرخه و آرادان کماکان در وضعیت رنگ‌بندی زرد قرار داشته و شهرستان مهدی‌شهر از رنگ‌بندی زرد به نارنجی تبدیل وضعیت پیدا کرده است.

وی افزود: شهرستان‌های شاهرود، دامغان و سمنان نیز همچون هفته گذشته کماکان در وضعیت رنگ‌بندی نارنجی قرار دارند.

استاندار سمنان عنوان کرد: در حال حاضر ضرورت توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

آشناگر گفت: در شهرستان گرمسار، برنامه‌های ستاد شهرستانی مدیریت مقابله با کرونا به صورت جدی فعال و محدودیت‌هایی که از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا برای وضعیت قرمز در نظر گرفته شده، لازم است با قدرت و دقت هرچه بیشتر از امروز، ۱۹ تیر ۱۴۰۰ اعمال شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول