اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

فارس من| معادنی که موجب سلب آرامش روستاییان کیشون‌بن شد

مدت‌هاست فعالیت شرکت‌های سنگ‌شکن و معادن در مناطق ییلاقی بخش مرکزی تالش موجب تخریب جاده دسترسی به روستای کیشون بن و بسیاری از روستای این بخش شده و مشکلات بسیاری برای روستاییان و گردشگران ایجاد کرده است.

فارس من| معادنی که موجب سلب آرامش روستاییان

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، سامانه «فارس من» باهدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

یکی از سوژه‌هایی که مخاطبان خبرگزاری فارس برای پیگیری توسط خبرنگاران این رسانه در سامانه فارس من این خبرگزاری به ثبت رسید تحت عنوان «تخریب آسفالت روستای "کیشون‌بن" در پی فعالیت شرکت‌های سنگ معدن رودخانه‌ای» بود که مخاطب فارس من  عنوان کرده بود «کیشون بن یکی از روستای زیبا در بخش مرکزی تالش هست که در مسیر دسترسی به ده‌ها روستای ییلاقی و گردشگری در این شهرستان قرار داره، اما فعالیت شرکت‌های سنگ معدن رودخانه‌ای و تردد کامیون‌های این شرکت‌ها با بارهای اضافی موجب تخریب جاده و آسفالت این روستا شده و مشکلات زیادی برای مسافران و مردم این روستاها به وجود آورده است. لطفاً صدای روستاییان را به مسؤولین برسانید»

 

سلب آرامش کیشون‌بن به بهانه ثروت‌اندوزی

کیشون بن روستایی کوچک در بخش مرکزی تالش است که به دلیل داشتن رودخانه و جنگل و همچنین قرار گرفتن در مسیر دسترسی به ده‌ها روستای گردشگری و ییلاقی این شهرستان اهمیت ویژه‌ای یافته است.

 سال‌هاست مردم تالش و مسافران زیادی برای گذران تعطیلات آخر هفته در کنار خانواده به این روستای زیبا سفر می‌کنند، اما مدت‌هاست وضعیت نامناسب جاده دسترسی به این روستا و تخریب آسفالت چهره و آرامش این روستای زیبا را برهم زده است.

رسولی یکی از اعضای شورای این روستا است که فعالیت معادن و تردد ماشین‌آلات سنگین مربوطه به آنان را از اصلی‌ترین دلایل تخریب این جاده می‌داند، او می‌گوید مردم همه‌روزه به ما مراجعه کرده و نسبت به وضعیت آسفالت این روستا معترض هستند.

کسبه این روستا با اشاره به پیگیری و نامه‌نگاری‌های متعددی که در این زمینه انجام‌شده می‌گویند ما به استانداری و حتی دفتر رئیس‌جمهور نیز در این رابطه نامه زده‌ایم اما تاکنون هیچ اقدامی نشده است.

یکی دیگر از اهالی کیشون بن از عدم نظارت به نحوه فعالیت معادن و شرکت‌های سنگ شن گلایه کرده و فعالیت‌های شبانه‌روزی و بارگیری بیش‌ازحد مجاز کامیون‌های این شرکت‌ها را عامل تخریب جاده این روستا می‌داند.

گردوخاک در تابستان و آب‌گرفتگی و گل‌آلود شدن جاده در پاییز و زمستان میراث فعالیت این شرکت‌ها برای اهالی روستای کیشون بن است، روستایی که باید تبدیل به یکی از زیباترین مناطق گردشگری شود سال‌هاست جاده نامناسب آن را به ویرانه‌ها شبیه کرده است.

باوجود فعالیت چندین شرکت معدن رودخانه‌ای در این محدوده و ترددهای شبانه‌روزی که از فروش مصالح و سودهای کلان حکایت دارد اما هیچ‌گونه خدمات‌رسانی و اقداماتی در زمینه بهسازی جاده‌های مربوطه صورت نمی‌گیرد.

 

آیا عوارض فعالیت‌های شبانه‌روزی و ثروت‌اندوزی این شرکت‌ها و عدم نظارت مسؤولین را باید  اهالی روستا و مردم تالش پرداخت کنند؟

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده تالش تردد کامیون‌های حامل مصالح سنگی با تناژ بالا از معادن مستقر در محور تالش به آق اولر، اجرای پروژه گازرسانی به ییلاقات خوشه مریان و همچنین تردد ماشین‌آلات  سنگین مربوط به عملیات تعریض محور مربوطه را از عوامل اصلی تخریب زیرسازی و آسفالت این محور دانسته و گفت که با دستور مرجع محترم قضایی و مسئولین مربوطه، بهره‌برداران معادن موظف به ترمیم و لکه‌گیری محور مربوطه می‌باشند.

وی همچنین از اجرای فاز اول روکش آسفالت  مقاطع تخریب‌شده حدفاصل روستای کیشون بن به سمت شهر تالش به طول ۶ کیلومتر با پیگیری مسؤولین خبر داد و افزود که قطعاً گلایه‌های مردمی به‌حق و منطقی است، اما باید توجه داشته باشیم که علت بخش زیادی از شرایط به وجود آمده اجرای پروژه‌های بزرگ و مهمی در این محور است که قطعاً به‌زودی و با پایان پروژه مردم منطقه از منافع و مزایای آن بهره‌مند خواهد شد که انتظار داریم مردم شریف با بزرگواری خود تا اجرای این پروژه‌ها با مسؤولین همکاری لازم را داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول