اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سرانه زمین صنعتی در استان کردستان ۹.۱ مترمربع است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: سرانه زمین صنعتی در کشور ۱۷ مترمربع، در کردستان ۹.۱ مترمربع و در شهرستان قروه ۲۰ مترمربع است.

سرانه زمین صنعتی در استان کردستان ۹.۱ مترمربع است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، احمد خسروی در مراسم افتتاح فاز ۲ کارخانه کنسانتره آهن در قروه با اشاره به اینکه مساحت اراضی شهرک‌های صنعتی در کشور ۱۴۰ هزار هکتار و در کردستان یک هزار و ۴۰۰ هکتار است، گفت: سرانه زمین صنعتی در کشور ۱۷ مترمربع و در استان کردستان ۹.۱ مترمربع و در شهرستان قروه ۲۰ مترمربع است.

وی در ادامه تصریح کرد: عملیات اجرایی شهرک شماره ۳ قروه در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود و این طرح توسعه صنعتی بیشتر در این منطقه را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: بهره‌برداری از واحدهای تولیدی علاوه بر تکمیل زنجیره فولاد، کاهش خام‌فروشی در صنایع معدنی را به همراه دارد.

مدیرعامل کارخانه کنسانتره سنگ آهن قروه هم در این مراسم با اشاره به اینکه صنعت فولاد یکی از مهمترین صنایع موجود در کشور است، گفت: تولید فولاد از شاخص‌های مهم رونق اقتصادی در هر کشوری محسوب می‌شود.

اکبر ساریخانی با اشاره به اینکه ایران با ۳.۳ میلیارد تن ذخیره قطعی سنگ آهن ، یک درصد از ذخایر دنیا را دارد، افزود: ایران طی سال گذشته به واسطه تولید حدود ۵۰ میلیون تن کنسانتره سنگ آهن و ۲۷ میلیون تن فولاد رتبه یازدهم تولیدکننده فولاد در دنیا را به خود اختصاص داد.

مدیرعامل کارخانه کنسانتره سنگ آهن با بیان اینکه کردستان چهارمین استان کشور در داشتن ذخایر مگنتیت است، اضافه کرد: هدف‌گذاری استان در زنجیره فولاد تولید ۴.۵ میلیون سنگ آهن، ۲.۵ میلیون تن کنسانتره، ۲.۵ میلیون تن گندله و ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی و یک میلیون تن فولاد است.

ساریخانی ایجاد کارخانه‌های گندله، کنسانتره، آهن اسفنجی و فولاد در شهرستان قروه را اتفاق مهمی در راستای توسعه رونق اقتصادی و اشتغال منطقه خواند و گفت: خوراک کارخانه کنسانتره از ۴معدن زیرمجموعه شرکت سپهر صنعت آریا که ۳ معدن در استان کردستان و ۱ معدن در همدان واقع شده، تامین می‌شود.

وی ظرفیت تولید این کارخانه را ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: سال گذشته در این واحد تولیدی ۲۵۰ هزار تن تولید کنسانتره وجود داشت و برنامه ریزی های صورت گرفته با اجرای فاز دوم تولید کنسانتره و افزایش ظرفیت تولید به ۵۰۰ هزارتن در سال افزایش یافت.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول