اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۷۰۰ برنامه عفاف و حجاب در استان تهران اجرا می‌شود

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: بیش از ۷۰۰ برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در شهرستان‌های استان تهران اجرا می‌شود.

۷۰۰ برنامه عفاف و حجاب در استان تهران اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران، ظهر امروز در نشست خبری هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: مقوله حجاب و عفاف منحصر به یک هفته نبوده بلکه در طول زندگی بشر مهم است.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب تنها منحصر به زنان نیست، گفت: مردان نیز در رابطه با عفاف و حجاب تکالیفی دارند، البته نقش و سهم زنان بیشتر و ویژه است، همانگونه که بر اساس دستورات خداوند متعال زنان باید زیبایی‌های خود را از نگاه نامحرم حفظ کنند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از تربیت و پرورش نسل‌ها به عنوان اصلی‌ترین وظیفه زنان یاد کرد و افزود: وجود شهدایی مانند شهیدان سلیمانی و حججی که مایه افتخار کشور هستند، نشان‌دهنده تربیت غنی در دامان مادران است.

ذوالقدر در ادامه بیان کرد: اگرچه جهاد تکلیفی برای مردان است، اما در سال‌های دفاع مقدس بانوان نقش بسیار مهمی را ایفا کرده و با دستان خالی از کشور و آرمان‌های انقلاب دفاع کردند.

وی هفته عفاف و حجاب را یادآور و نماد رشادت و ایثارگری بانوان ایران به عنوان الگوهایی شایسته برای جهانیان دانست و عنوان کرد: امروز بانوان ایران اسلامی به جهانیان نشان داده‌اند که با عفت و حفظ حجاب می‌توان در عرصه‌های مختلف درخشید و برای کشور و جامعه اثرگذار بود.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش‌بینی ویژه برنامه‌های حجاب و عفاف در ۹ سرفصل برای ۱۴ شهرستان و ۱۸ ناحیه استان تهران، تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ برنامه پیش بینی شده که برگزاری و جشنواره‌های متعدد، ازدواج آسان، تامین جهیزیه و برپایی کارگاه‌های سبک زندگی از مهمترین برنامه‌های هفته عفاف و حجاب است.

ذوالقدر اضافه کرد: اجرای تئاتر خیابانی، برگزاری نمایشگاه در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت گروه‌های جهادی فرهنگی در ۱۰ شهرستان، تهیه ۷۱۰۰ بسته کمک مومنانه با پیوست فرهنگی از قبیل چادر و کتاب، ویزیت درمانی و مشاوره رایگان و فعالیت ۱۷۰ مشاور دینی از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب است.

وی حضور بانوان طلبه در روستاها و ارائه خدمات به بانوان خانه‌دار، ترویج فرهنگ اسلامی و بیان احکام الهی، برپایی مراکز مشاوره تلفنی، اجرای طرح شهید سلیمانی توسط بانوان بسیجی، تجلیل از نخبگان ایثارگر به ویژه شهدای سلامت، جهاد و شهادت را بخش‌های دیگری از برنامه‌های هفته حجاب و عفاف برشمرد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران افزود: برگزاری جشنواره امر به معروف در ۸ شهرستان استان تهران، روایتگری در گلزار شهدا، برپایی جشن تکلیف دختران، برپایی مانورهای فرهنگی، برگزاری تریبون آزاد، پیاده‌روی، تذکر لسانی، تجلیل از بانوان محجبه و برگزاری مسابقات قرآنی، فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

ذوالقدر با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات جدی در بستر فضای مجازی، ادامه داد: امروز فضای مجازی دوشادوش فضای حقیقی قرار داشته و علاوه بر کسب اخبار و اطلاعات، فضای کسب و کار در آن به راه افتاده است.

وی با تاکید بر مبارزه جدی و عملی با فساد در کشور، تصریح کرد: فعالان فرهنگی باید با تولید محتوا اعم از بیانیه، تهیه کلیپ، موشن‌گرافی، راه‌اندازی پویش و کمپین عفاف و حجاب در این زمینه فعالیت اثرگذار داشته باشند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول