اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بیمارستانی روی هوا!

معاون درمان اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی عدم پیش‌بینی بودجه برای خرید زمین را دلیل اصلی بلاتکلیفی احداث بیمارستان تامین اجتماعی تبریز عنوان کرد.

بیمارستانی روی هوا!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید اسماعیل مقدس‌پور شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هنگام تصویب این پروژه در سفر استانی ۱۳ سال پیش رئیس جمهور وقت به آذربایجان‌شرقی به دلیل عدم کار کارشناسی بودجه مورد نیاز پیش‌بینی نشده و اکنون ما هم پول خرید زمین را نداریم و این ساده‌ترین توضیح در مورد بی‌نتیجه ماندن تمام تلاش‌ها برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی تبریز در این سال‌های متمادی است.

وی ادامه داد: این پروژه مسیر ۱۳ ساله‌ای را طی کرده و اکنون یا باید استانداری زمینی را معرفی و در اختیار تامین اجتماعی قرار دهد یا این مشکل از طریق خیران و یا هبه زمین توسط شورا و شهرداری حل شود، چرا که مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در مورد این بیمارستان بر رایگان و دارای سند بودن زمین آن تاکید دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: شهرداری خواستار پرداخت هزینه زمین در نظر گرفته شده برای این پروژه است و استانداری نیز قانوناً وظیفه‌ای در خصوص تامین زمین بیمارستان ندارد چون بودجه‌ای برای آن پیش‌بینی نشده در حالی که دست کم باید یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این بیمارستان هزینه شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همه اقدامات صورت گرفته در طول این سال‌ها برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی تبریز بی‌نتیجه بوده، باید راهکارهای دیگری به‌کار گرفته شوند و بر همین اساس با پیگیری‌های استاندار و نماینده ولی فقیه در استان از چند طریق دیگر به دنبال حل این مشکل هستیم و حتی با نهاد ریاست جمهوری نیز در این خصوص رایزنی شده، چرا که با احداث این بیمارستان در ساده‌ترین حالت زمینه اشتغال چند هزار نیروی متخصص و ورود دستگاه‌های پزشکی مدرن به استان فراهم می‌شود.

مقدس‌پور، هبه زمین از سوی شهرداری و شورای شهر را سهل‌ترین مسیر برای تحقق احداث بیمارستان تامین اجتماعی در تبریز عنوان و تاکید کرد: امیدواریم با همت شورای جدید شهر تبریز و البته همکاری و پیگیری تمام مسوولان سیاسی و نمایندگان استان این مهم در آینده‌ای نزدیک محقق شود.

انتهای پیام/60015/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول