اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

مصرف برق در چهارمحال و بختیاری 14 درصد افزایش یافت/ کاهش خاموشی‌ها در استان به یک‌سوم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش 14 درصدی مصرف برق در استان ، از پیش‌بینی پیک بار 440 مگاوات مصرف برق در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

مصرف برق در چهارمحال و بختیاری 14 درصد افزایش یافت/ کاهش خاموشی‌ها در استان به یک‌سوم

مجید فرهزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به افزایش 14 درصدی مصرف برق چهارمحال و بختیاری، از پیش‌بینی پیک بار 440 مگاوات مصرف برق در استان خبر داد و گفت: در روزهای گذشته پیک بار استان به عدد 403 مگاوات در هنگام شب و 363 مگاوات در روز رسید که سهمیه استان در همان روز 320 مگاوات بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری افزود: افزایش مصرف برق صنایع بزرگ با توجه به افزایش صرفه تولید، کاهش سهم تولید برق نیروگاه‌های برق آبی در پی کاهش بارندگی‌ها و استخراج غیرمجاز رمز ارزها از علل افزایش مصرف برق و اختلاف توازن تولید و مصرف است.

وی توضیح داد: انتقال قسمتی از بار استان به ساعات غیر پیک به ویژه در حوزه کشاورزی و صنایع با توجه به ارائه پاداش‌های لازم، تغییر ساعات کاری ادارات و تعطیلی پنج شنبه‌ها تا پایان مردادماه با توجه به مصوبه هیئت وزیران، استفاده از ظرفیت مولدهای خود تامین واحدهای صنعتی، کاهش 50 درصدی مصرف برق ادارات، نهادها و بانک‌ها  از جمله اقدامات این شرکت برای جلوگیری از خاموشی‌ها است.

فرهزاد ضمن  تشکر از صبر و بردباری مردم استان برای خاموشی‌های اعمال شده در روزهای گذشته گفت: وضعیت شبکه‌های سراسری برق استان پایدار است و تلاش‌ برای کاهش خاموشی‌ها ادامه دارد به طوری که روز گذشته خاموشی‌ها به یک سوم روزهای قبل کاهش پیدا کرد.

وی تاکید کرد: مردم استان با صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق زمینه‌ساز کاهش خاموشی‌ها در سطح استان باشند و این شرکت را در تامین انرژی پایدار برق یاری کنند.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول