اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اقدامات نجات بخشی «پل دختر» انجام شد/عملیات بازسازی یک ماه زمان می‌خواهد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: عملیات نجات بخشل پل تاریخی کرج انجام شده است و یک ماه پس از انتخاب پیمانکار عملیات بازسازی پل نیز به پایان خواهد رسید.

اقدامات نجات بخشی «پل دختر» انجام شد/عملیات بازسازی یک ماه زمان می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس البرز، پل دختر، پل سلیمانیه یا پل شاه‌عباسی یادگاری از دوران صفوی که بر روی رودخانه کرج واقع شده است.

عمل‌های زیبایی این آثار باستانی ثبت شده شکل و ظاهر ابتدایی آن‌را طی سال‌های گذشته دچار تغییر و تحول کرده اما ریزش پل در ماه‌های گذشته نشان داد این مرمت‌ها کافی نبوده است.

شاید عدم مراقبت مستمر و غفلت مسؤولان امر طی سال‌های گذشته علت ریزش دوباره پل دختر زیبای کرج شده است اما ادامه روند بازسازی با گذشت ۶ ماه از فروریختن بخشی از این پل مسئله‌ای است که گروهی از دوست‌داران این حوزه را نگران و معترض کرده است.

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، در این رابطه به خبرنگار فارس، گفت: در پی ریزش پل تاریخی کرج نخستین اقدامی که در دستورکار قرار گرفت نجات بخشی پل بود که به وسیله سازه‌های آهنی صورت گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به اینکه سازه‌ نگهبان بر روی رودخانه کرج تعبیه شده است، اظهار کرد: از طرفی با سنگینی عرشه پل مواجه بودیم که سبک ‌سازی آن در راستای پیشگیری از ریزش دوباره انجام شد.

وی از پایش حرکت پل و لرزه‌نگاری خبر داد و افزود: در حال حاضر بستر برای انتخاب پیمانکار آماده است و ظرف دو روز آتی پیمانکار معتبر برای مرمت نهایی پل دختر انتخاب خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه اقدامات بر روی این پل به صورت امانی بوده است، یادآور شد: در صورت آغاز کار پیمانکار ظرف یک ماه عملیات مرمت به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول