اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اقتصاد مطبوعات کردستان بحرانی است/معیشت خبرنگاران چالش جدی حوزه رسانه استان

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعتی نبودن کردستان و رکود حوزه تبلیغات، منجر به بحرانی‌شدن حوزه اقتصاد رسانه‌های استان کردستان شده است.

اقتصاد مطبوعات کردستان بحرانی است/معیشت خبرنگاران چالش جدی حوزه رسانه استان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محسن فتحی در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات کردستان با تقدیر از همراهی روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، عکاسان و اعضای هیئت تحریریه رسانه‌های استان در انعکاس اخبار و رویدادها به مردم، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی مطبوعات امروزه در زندگی بشر بسیار پررنگ و اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه توسعه بدون همراهی جریان آزاد اطلاع‌رسانی میسر نمی‌شود، اظهار داشت: رسانه به عنوان ناظر بر حرکت جوامع مختلف می‌تواند مانعی برای بروز فساد و تخلف باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رسانه محور توسعه کردستان است، گفت: ظرفیت‌های ناشناخته و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در استان همچنان نیازمند معرفی و تبلیغ در مطبوعات است.

فتحی توسعه زیرساخت‌های رسانه‌ای در استان و توجه به معیشت خبرنگاران را مهم عنوان کرد و افزود: بیمه، بحران کاغذ و چاپ، مسکن، حق‌الزحمه و معیشت خبرنگاران همچنان چالش جدی این حوزه است.

وی اقتصاد رسانه‌های کردستان را حوزه‌ای بحران‌زده خواند و گفت: صنعتی‌نبودن کردستان و رکود حوزه تبلیغات، منجر به بحرانی‌شدن حوزه اقتصاد رسانه‌های استان کردستان شده است.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خانه مطبوعات استان می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود صاحب بنگاهی اقتصادی شده و درآمد پایداری برای کمک به رسانه‌های استان در اختیار داشته باشد.

فتحی پوشش اخبار مجمع نمایندگان استان کردستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم باید در جریان اخبار و عملکرد وکلای خود در مجلس قرار بگیرند و رسانه می‌تواند واسطه‌ای مناسب در این بین باشد.

اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات کردستان نیز در این نشست مسائل و دغدغه‌های صنفی رسانه‌های استان از جمله موضوع بیمه خبرنگاران، وابستگی حیات نشریات محلی به آگهی‌های دولتی، تبعیض در پرداخت یارانه‌های دولتی به نشریات، اختصاص بخشی از بودجه‌های فرهنگی ادارات دولتی به رسانه‌ها و برخورد با عوامل داخلی توهین‌ به خبرنگاران استان  را مطرح کردند.

انتهای پیام/2330/70

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول