اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

پیام تبریک روسای جمهور سیرالئون و نامیبیا به آیت‌الله رئیسی

روسای جمهور سیرالئون و نامیبیا در پیام‌های تبریک جداگانه، پیروزی آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند.

پیام تبریک روسای جمهور سیرالئون و نامیبیا به آیت‌الله رئیسی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، روسای جمهور سیرالئون و نامیبیا با ارسال پیام‌های تبریک جداگانه، پیروزی آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند.

* تبریک رئیس جمهور سیرالئون
براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در سیرالئون، «جولیوس مادابیو» رئیس جمهور سیرالئون با ارسال پیامی خطاب به آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب، پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت. 
رئیس جمهور سیرالئون در این پیام  با اشاره به شایستگی‌های آیت‌الله رئیسی در سمت قبلی به عنوان رئیس قوه قضاییه عنوان کرده است: جنابعالی نقش مهم و سهم بسزایی در جامعه ایران به عنوان یک مقام عالی در کارنامه خود به جا گذاشتید که فراموش نشدنی است.
«جولیوس مادابیو» با دوستانه و صمیمانه خواندن روابط بین سیرالئون و جمهوری اسلامی ایران ظرف سال‌های گذشته، تأکید کرده است: مطمئنم که در سالیان پیش رو، روابط خوب موجود بین دو کشور بیشتر تقویت می‌شود.
رئیس جمهور سیرالئون همچنین ابراز امیدواری کرده است که روابط کنونی بین طرفین در سایه همکاری نزدیک و در جهت تامین منافع مشترک دو کشور و دو ملت ادامه یابد.

* پیام رئیس جمهور نامیبیا
براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در نامیبیا، «هاگه گینگوب» رئیس جمهور نامیبیا، با ارسال پیامی خطاب به آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب، از سوی خود، مردم و دولت نامیبیا، انتخاب وی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.
رئیس جمهور نامبیا در این پیام اظهار داشته است: می‌خواهم از این فرصت برای تاکید بر تعهد نامیبیا در جهت تحکیم روابط و همکاری دوجانبه با ایران و محکم کردن دوستی و همبستگی موجود بین دو کشور استفاده کنم. 
«هاگه گینگوب» همچنین ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای رئیس جمهور منتخب، ابراز امیدواری کرده که در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی مردم ایران شاهد پیشرفت و موفقیت بیشتری باشند.

به گزارش فارس، روز جمعه ۲۸ خرداد ماه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد. در این دور از انتخابات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ رای به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول