اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

صرفه جویی در انرژی با استراتژی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: مطابق با قوانین و مقررات و بر اساس رسالت اجتماعی یکی از وظایف دستگاه‌های اجرایی تلاش برای حفظ محیط زیست و کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌ها و محیط‌های اداری است، بنابراین برای اجرای استانداردها و معیارهای دائمی صرفه‌جویی در انرژی، تعیین و کنترل دقیق مصرف انرژی در ساختمان، امری حیاتی است.

صرفه جویی در انرژی با استراتژی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

سید محسن حمزه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به کاهش مصرف برق در اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با توجه به قانون و ضوابط ارائه شده از سوی وزارت نیرو مبنی بر کاهش مصرف برق و نیز بر اساس رسالت اجتماعی، این اداره کل اقدام به کاهش مصرف انرژی کرده است تا بتواند نقش مثبت و مفیدی در انجام وظایف خود در خصوص کاهش مصرف انرژی ایفا کند.

وی با شبیان اینکه رعایت الگوی مصرف و صرف‌جویی در ادارات و سازمان‌ها تاثیر بسزایی در کاهش مصرف دارد، ادامه داد: برای کاهش مصرف انرژی، اداره کل اقدام ارزنده‌ای در خصوص ساماندهی لوازم سرمایشی و عایق‌کاری لوازم انجام داده است که این اقدام در کاهش مصرف برق تاثیری مثبتی داشته است.

مدیرکل راه‌وشهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: توصیه شده است تمام لوازم برقی اضافی، سماور برقی، چای‌ساز  و یخچال اضافی جمع آوری و از لوازم به صورت محدود استفاده شود و بعد از تعطیلی ادارات تمام لوازم برقی خاموش و از برق کشیده شود.

حمزه‌لو یادآور شد: برای تعدیل روشنایی محوطه ادارات سعی شده است پروژکتورهای پر مصرف تعویض و برای روشنایی محوطه زمانبندی مناسب انجام و لامپ‌های کم مصرف استفاده شود.

وی تصریح کرد: برای فرهنگ‌سازی و کاهش مصرف برق به همکاران توصیه شده است در هنگام روز از نور طبیعی استفاده کنند و در راستای بهره‌مندی بهتر سیستم سرمایشی در درجه مناسب محیط تنظیم و برای روشنایی اتاق‌ها از لامپ‌های کم مصرف استفاده شود.

این مقام مسوول عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل مشکل به وجود آمده در خصوص برق بسیاری از بیمارستان‌ها، کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند بنابراین توصیه می‌شود برای کاهش مشکلات همگی در راستای رسالت انسانی و اجتماعی اقداماتی در خصوص کاهش مصرف انجام داده شود.

حمزه‌لو خاطرنشان کرد: اقدامات کاهش مصرف انرژی و ساماندهی سیستم‌های برقی در اداره کل استان انجام شده و سعی می‌شود به تدریج این اقدامات در ادارات شهرستان‌ها نیز انجام شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول