اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

بهسازی محورهای تاریخی گامی مهم در توسعه قم است

استاندار قم بهسازی محورهای فرهنگی و تاریخی قم را گامی مهم در توسعه شهری خواند و بر اجماع نظر درباره رویکرد تلفیقی در این پروژه ها تأکید کرد.

بهسازی محورهای تاریخی گامی مهم در توسعه قم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست که در مراسم بهره‌ برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌ های بهسازی محورهای فرهنگی و تاریخی قم سخن می گفت با تبریک روز شهرداری‌ ها و دهیاری ‌ها و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عرصه شهرداری و در رأس آن ها  شهید باکری بیان داشت: توجه بیش از پیش به اجرای پروژه های فرهنگی تاریخی شهری در قم یک ضرورت است.

وی با بیان اهمیت اجرای پروژه های عمرانی و فرهنگی در قم به عنوان پایگاه تشیع اضافه کرد: افتتاح پروژه های بهسازی محورهای فرهنگی و تاریخی قم گامی مهم در مسیر توسعه شهری است و این طرح ها باید تداوم یابد.

استاندار قم وجود بارگاه حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران را در قم مورد توجه قرار داد و افزود: لازم است در اجرای برنامه ها و طرح های فرهنگی و عمرانی، این اماکن متبرکه به مثابه نگین شهر مقدس قم و به عنوان محوریت کار در نظر گرفته شده و البته در این مسیر منافع و اولویت های شهروندان نیز تأمین شود.

وی با تصریح بر إعمال رویکرد تلفیقی سنتی و مدرن در اقدامات مرتبط با طرح های جامع شهری ادامه داد: با آسیب شناسی و نیازسنجی دقیق می توان الگوهای معماری را در قم و در راستای فرهنگ و باورهای دینی مردم و البته در قالب یک دیدگاه جامع اجرایی کرد.

استاندار قم با اشاره به اجرای پروژه ‌های اطراف حرم مطهر شامل پیاده راه‌ سازی و ساماندهی اطراف حرم یادآور شد: وجود خانه‌ ها، گذرگاه ها، بازارها و سراها و حمام های قدیمی در بافت تاریخی قم و اطراف حرم مطهر، جلوه هایی از هویت، اصالت و فرهنگ مردم قم است و ضروری است در مرمت و بهسازی این بناها، اولویت با جنبه های فرهنگی و مذهبی باشد.

وی همچنین با اشاره به طرح چند هکتاری بافت تاریخی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: حفظ و صیانت بافت فرهنگی مذهبی محدوده این طرح اولویتی اساسی بوده و ضروری است دستگاه های ذیربط و از جمله شهرداری و اعضای جدید شورای اسلامی شهر، بازنگری در طرح بافت تاریخی را به‌ عنوان یک اولویت پیگیری کنند، آن چنان که اصالت و هویت فرهنگی و تاریخی شهر قم حفظ شود و البته نیازها و منافع ساکنان این محله ها هم مورد توجه قرار گیرد.

وی در عین حال خواستار راه‌ اندازی دفاتر تسهیل گری در بافت تاریخی، ارائه مشاوره به سرمایه گذاران علاقه مند و جذب مشارکت شهروندان ساکن در این محله ها شد و گفت: لازم است تا نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر این موضوع را دنبال کنند.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول