اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان دامغان

امام جمعه دامغان گفت: تهیه و توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در دوران شیوع کرونا نمونه‌ای از مجاهدت مردم این شهرستان بود.

توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان دامغان

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد حسینیان عصر امروز در دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با وی اظهار کرد: تهیه و توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در دوران شیوع کرونا نمونه‌ای از تلاش و مجاهدت مردم دامغان بود.

وی با بیان این‌که دامغان شهری ولایت‌مدار و شهیدپرور است، افزود: مردم غیور و ولایت‌مدار شهرمان نیز در طول هشت سال دفاع مقدس در یگان‌های مختلف در سراسر مناطق عملیاتی حضور فعال داشتند و دامغان از لحاظ تعداد شهید نسبت به جمعیت دومین شهر کشور است.

امام جمعه دامغان ادامه داد: جهادگران دامغان در دوران دفاع مقدس در تشکل‌های گردان مهندسی رزمی پشتیبانی جنگ جهاد دامغان، گردان پشتیبانی جنگ جهاد استان سمنان، قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع)، گروه ضربت و گردان حضرت رسول اکرم (ص) و ذیل گروهان‌ پل‌سازی،‌ تعمیرات ماشین‌آلات،‌ سنگرسازی، خاک‌ریز،‌ امداد و ... خدمت می‌کردند.

حسینیان ادامه داد: رزمندگان دامغان نخستین گردانی بود که در عملیات مرصاد مقابل منافقان ایستادگی و مقاومت کردند و با تقدیم ۱۱ شهید در این عملیات برگ زرینی را در تاریخ این شهرستان رقم زدند.

ترویج ارزش‌های دفاع مقدس جامعه را از آسیب‌ها مصون می‌دارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز در این دیدار اظهار کرد: دامغان، شهر مؤمنان و مجاهدانی است که با تقدیم ۶۳۰ شهید، یک‌هزار و ۵۵۱ جانباز و بیش از ۹ هزار رزمنده کارنامه درخشانی را در تاریخ این استان به خود اختصاص داده است.

سرهنگ محمدحسن سلامی بیان کرد: امروز باید تلاش شود افتخارات و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه زنده بماند و به نسل جوان انتقال داده شود.

وی ادامه داد: ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، جامعه را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد و روحیه مجاهدت در جامعه افزایش می‌یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: انتظار می‌رود در شهرستان دامغان با هدایت امام جمعه، محافل خاطره‌گویی رزمندگان با محوریت ائمه جمعه، تدوین کتاب نقش رزمندگان دامغان در دفاع مقدس با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی و ساخت و مرمت یادمان شهدای گمنام موردتوجه و عنایت قرار گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول