اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مسابقات قرآن شهرستانی در زنجان آغاز شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان از آغاز برگزاری مسابقات قرآنی شهرستانی در زنجان خبر داد و گفت: این مسابقات با همکاری مرکز افق حسینیه اعظم برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن شهرستانی در زنجان آغاز شد

محمدتقی فاتحی‌نژاد امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان از برگزاری مسابقات قرآن در مرحله شهرستانی خبر داد و اظهار کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات در رده خواهران از امروز در رشته‌های حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم و رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت تحقیق خواهران نیز، روز پنج شنبه ۱۷ تیرماه جاری برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان افزود: در رده برادران، همه رشته‌های مسابقات (بجز تفسیر قرآن کریم) از جمله قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، اذان، دعاخوانی و همسرایی قرآن کریم، در روز جمعه ۱۸ تیرماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین با هدف انسجام بخشی به مسابقات و تقدیر شایسته از شرکت کنندگان در این رقابت مهم قرآنی، برای اولین بار در سطح شهرستانی، اختتامیه این مسابقات، بلافاصله پس از پایان برگزاری مسابقات در پایان روز جمعه ۱۸ تیرماه برگزار شده و جوایز برگزیدگان مسابقات خواهران و برادران نیز، در همین مراسم اهدا خواهد شد.

فاتحی‌نژاد با اشاره به اینکه طبق تبلیغات انجام شده ۲۶۱ نفر در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند، اضافه کرد: از این تعداد ۸۲ نفر مربوط به رشته تفسیر است که مسابقات این بخش روز ۱۳ مرداد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از کل شرکت‌کنندگان 113 نفر خواهر و 54 نفر برادر هستند، اضافه کرد: این افراد در رشته‌های قرائت تحقیق، تحقیق ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ پنج جزء و اذان به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات با همکاری مرکز افق حسینیه برگزار می‌شود، افزود: نفرات اول تا سوم این مسابقات به مرحله استانی راه یافته و نفر اول استانی هم به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول