اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تنها دو درصد از جمعیت ارمنستان علیه کرونا واکسینه شده‌اند/ گلایه مقامات از عدم تمایل مردم به واکسیناسیون

آمار رسمی واکسیناسیون در ارمنستان حاکی از آن است که تنها دو درصد از مردم این کشور تا کنون واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. این موضوع گلایه مقامات ارمنی را به همراه داشته است.

تنها دو درصد از جمعیت ارمنستان  علیه کرونا واکسینه شده‌اند/ گلایه مقامات از عدم تمایل مردم به واکسیناسیون

به گزارش گروه علم و فناوری جهان خبرگزاری فارس به نقل از نیویورک تایمز،  تعداد کسانی که تا امروز در ارمنستان یک دز واکسن دریافت کرده‌اند، حدود هفتاد و پنج هزار نفر بوده است که تنها دو درصد از جمعیت سه میلیون نفری این کشور را شامل می‌شود.  همچنین تعداد کسانی که به‌طور کامل واکسینه شده‌اند، یعنی هر دو دوز را دریافت کرده‌اند نیز تنها «نیم درصد» است. 

بر اساس آمار نیویورک‌تایمز، تنها دو درصد مردم ارمنستان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

رسانه‌های ارمنستان، علت اصلی پایین‌بودن نرخ واکسیناسیون در این کشور را نگرانی مردم از عوارض واکسن‌های کرونا عنوان کرده‌اند. آن‌ها در گفتگو با رسانه‌های محلی، به‌ویژه نسبت به عوارضی مانند لختگی خون بعد از تزریق واکسن آسترازنکا ابراز نگرانی می‌کنند.

 پایین‌بودن نرخ واکسیناسیون در این کشور موجب گلایه مقامات این کشور شده است.

هفته گذشته «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان و سایر مقامات ارشد، جلسه‌ای پیرامون راه حل‌های مقابله با عدم استقبال مردم از کمپین واکسیناسیون دولت برگزار کردند. در این جلسه پاشینیان از این که درصد کمی از مردم ارمنستان در دو ماه و نیم گذشته دز اول یا دوم واکسن ویروس کرونا دریافت کرده اند، گلایه کرد.

وی در ابتدای جلسه بیان کرد:« ما تاکنون کمتر از هشتادهزار شهروند واکسینه شده داریم که رقم بسیار کمی است. باید بتوانیم این موضوع را حل کنیم. برای بالا بردن این شاخص به سطح مناسب ، باید کارهای زیادی در درجه نخست در زمینه روابط عمومی انجام شود.»

پاشینیان پیش ازین با تزریق واکسن کرونا و اظهاراتی مبنی بر نداشتن هیچ‌گونه عوارض، تلاش کرده بود تا ترس و نگرانی مستمر مردم از عوارض جانبی طولانی مدت واکسن را برطرف سازد.

دولت ارمنستان تاکنون  «دویست هزار» دز واکسن تولید شده توسط روسیه ، چین و شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا وارد کرده است.

گزارش رسانه‌های ارمنستان از عدم تمایل مردم به واکسیناسیون و تلاش مقامات این کشور برای حل این مشکل

در روزهای گذشته کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت گفته بود در برخی از کشورهای همسایه ما از جمله ارمنستان از واکسیناسیون علیه کرونا استقبال نشده است. از آنجایی که این واکسن‌ها تاریخ مصرف دارند،  به توریست‌هایی که به آنجا سفر می‌کنند، تزریق می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول