اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

در انتخاب یک سایت اینترنتی برای خرید انواع موبایل باید به چه مواردی توجه نمود؟

امروزه خرید اینترنتی چنان باب شده که حتی برای خرید نان و سبزی خدمات 24 ساعته آنلاین ارائه می‌شود، چه برسد به انتخاب و خرید کالاهای دیجیتال، که انقلابی در عرصه‌ی فروش اینترنتی در ایران محسوب می‌شد.

در انتخاب یک سایت اینترنتی برای خرید انواع موبایل باید به چه مواردی توجه نمود؟

11 نکته‌ی مهم برای خرید از یک فروشگاه آنلاین موبایل

خرید و فروش آنلاین کالای دیجیتال به ویژه موبایل خیلی زود جای خودش را در بازار پیدا کرد و راه‌گشای خوبی برای اعتماد به بازار جدید نیز شد.  

حتما برای شما هم پیش‌آمده که برای خرید اینترنتی موبایل یا لوازم جانبی اقدام کرده باشید. ممکن است در گوگل دست به جست‌وجو زده باشید و یا مستقیما وارد سایت مورد نظر شده باشید.

1. پیش از خرید تحقیق کنید

اگر قصد دارید به صورت اینترنتی برای خرید گوشی اقدام کنید، اولین قدم، تحقیق در مورد برندهای موجود در بازار می‌باشد. شما می‌توانید اطلاعات مختلف را از طریق جستجو در سایت‌های داخلی و خارجی به دست آورید. همچنین می‌توانید از به روزترین تکنولوژی‌ها و برندها مطلع شوید. فرقی ندارد کدام برند را برای خرید گوشی انتخاب می کنید، سامسونگ، شیائومی، آیفون یا هر برند دیگری، باید به خوبی در مورد آن برند تحقیق کنید. به عنوان مثال اگر به دنبال گوشی اقتصادی اما با کیفیت باشید شیائومی برای شما مناسب خواهد بود.

گوشی‌های شیائومی به دلیل قیمت نسبتا ارزان و قابلیت‌های بسیاری خوبی که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها پیش روی مخاطب قرار می‌دهند، از جمله گوشی‌های هوشمندی به حساب می‌آیند که در طول سال‌های گذشته توانسته‌‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. همه دوست دارند با کمترین هزینه، بهترین امکانات را داشته باشند و گوشی‌های شیائومی این امکان را برای گروه زیادی از افراد فراهم کرده‌اند. خرید گوشی شیائومی در اکثر مواقع یک انتخاب هوشمندانه به حساب می‌آید؛ مخصوصا در شرایطی که نمی‌توان برای در اختیار داشتن گوشی‌های رده بالا پول زیادی هزینه کرد.

روش سنتی تحقیق را مد نظر قرار دهید. از دوستان و آشنایانی که به تازگی گوشی خریده‌اند درباره‌ی مدل‌ها و قیمت‌ها پرس‌وجو کنید و شرایط روز بازار را به دقت بسنجید.

2. انتخاب بهترین فروشگاه اینترنتی

بعد از آن‌که برای مدل و برند موبایل‌تان تصمیم گرفتید، نوبت به انتخاب بهترین فروشگاهی است که محصول مورد نظر شما را عرضه می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین فاکتورهای یک فروشگاه‌ اینترنتی خوب را بررسی نمائیم.

3. دسترسی آسان به اطلاعات تماس

دغدغه‌ی بسیاری از خریداران اینترنتی داشتن اطلاعات موثق از فروشگاهی‌ست که از آن خرید می‌کنند. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که بعد از ورود به سایت اطلاعات تماس را مشاهده کنید. هرچقدر اطلاعات درج شده در این بخش بیشتر و دقیق‌تر باشد، نشان از مشتری‌مداری و اعتبار فروشگاه‌ است.

شماره‌های پشتیبانی، مشاوره‌ی آنلاین و شماره‌ پیگیری می‌تواند منجر به اطمینان خاطر خریدار شود.

4. قوانین و شرایط خرید از سایت را به دقت مطالعه کنید

دارندگان سایت‌های فروشگاهی برای شفاف‌سازی روند‌های فروش،‌ معمولا قوانینی را در سایت خود درج می‌کنند. برای مثال قوانین مربوط به مرجوعی کالا،  دریافت ضمانت‌نامه و مقولاتی از این دست. با خواندن این قوانین و شرایط ضمن آگاهی از حقوق متقابل خریدار و فروشنده اطلاعات بیشتری هم کسب خواهید کرد. برای مثال مقولاتی اخلاقی مانند مسئولیت‌پذیری، احترام و اهمیت به مشتری.

6. خدمات پس از فروش

زمانی که برای خرید موبایل یا هر نوع کالای دیجیتالی اقدام می‌کنید، به مساله‌ی مهم دیگری نیز خواهید اندیشید؛ خدمات پس از فروش. در وب‌سایت‌های حرفه‌ای فروش در کنار اطلاعات فنی محصولات به صورت مشخص و کامل اطلاعاتی نظیر نوع ارسال،‌ نوع ضمانت‌نامه و مدت ضمانت درج شده است. به شما توصیه می‌کنیم این بخش را به دقت مطالعه کنید تا از کیفیت ارائه‌ی خدمات مطمئن شوید.

7. اطلاع رسانی در مورد محصولات

زندگی در عصر اطلاعات کار را برای فروشندگان کمی سخت کرده. تنها کافی‌ست نام محصول مورد نظرتان را در گوگل جستجو کنید تا هزاران صفحه در دسترس‌تان قرار بگیرد. یک فروشنده‌ی مسئول از آگاهی و توانایی شما مطلع است. پس تلاش می‌کند تا کامل‌ترین و دقیق‌ترین اطلاعات درباره‌ی مدل‌های مختلف موبایل را در اختیارتان بگذارد.

هنگام خرید اینترنتی موبایل حتما به اطلاعات درج شده‌ی محصول توجه داشته باشید. اطلاعاتی نظیر رنگ‌بندی،‌ ابعاد، وزن،‌ لوازم جانبی، اطلاعات تخصصی گوشی مثل حافظه‌، پردازش‌گر، هارد، شبکه‌های ارتباطی، دوربین و خلاصه همه فاکتورهای در نظر گرفته شده برای موبایل، دقت کافی داشته باشید، تا بر اساس نیازتان بهترین خرید را تجربه کنید.

8. عکس‌ها و فیلم‌های محصول را تماشا کنید

خرید اینترنتی موبایل امکان تجربه‌ی نزدیک کالا قبل از خرید را از ما می‌گیرید. به همین ‌دلیل طراحان وب‌سایت‌های فروشگاهی تمام تلاش‌شان را در ارائه‌ی تصویری نزدیک به واقع از محصول به کار می‌گیرند.

عکس‌های با وضوح بالا و سایز مناسب در کنار ویدئوهای تبلیغاتی با کیفیت می‌تواند درک درست‌تری از محصول را موجب شود. در صورتی که از وب‌سایتی معتبری خرید می‌کنید که از عکس‌های بی‌کیفیت برای محصولات خود استفاده کرده،  نگران نباشید؛ گوگل همیشه به کمک‌مان می‌آید. می‌توانید نام محصول را جستجو کنید تا عکس‌های مختلف آن را مشاهده کنید.

9. نظرات و امتیازات کاربران را مطالعه کنید

معمولا سایت‌ها بخش‌های ارسال نظرات و امتیازدهی برای کاربران خود مهیا می‌کنند. کاربران هم علاقه‌مند هستند تجربه‌های مثبت و منفی خود را با سایرین به اشتراک بگذارند. پس زمانی که وارد وب‌سایتی برای خرید موبایل می‌شوید، حتما بخش نظرات را مطالعه کنید و از کمیت و کیفیت محصول موردنظرتان اطمینان حاصل کنید. قطعا مطالعه‌ی نظرات کاربران می‌تواند یکی از مولفه‌های اساسی برای تجربه‌ی خرید موفق آنلاین باشد.

10. قیمت‌ها را مقایسه کنید

در شیوه‌ی سنتی خرید عادت داریم که بعد از پرسیدن قیمت کالایی، گشتی در بازار بزنیم تا از انصاف فروشنده در قیمت‌گذاری آگاه شویم. در فضای وب این کار را به شیوه‌ی ساده‌تری می‌توانیم انجام دهیم. قیمت‌های مختلف یک محصول را در سایت‌های فروشگاهی متنوع مقایسه‌ کنید. سعی کنید دلیل ارزان یا گران بودن محصول مشابه در چند سایت را بررسی کنید. برای مثال به  جزئیات اطلاعات موبایل مانند حافظه، کشور سازنده و گرانتی توجه کنید. و با درنظر گرفتن فاکتورهای مختلف بهترین قیمت را خریداری کنید.

11. از امنیت پرداخت مطمئن شوید

اطمینان پیدا کردن از امنیت پرداخت کار سختی نیست. در واقع تنها لازم است که شما اعتبارنامه‌های سایت را مورد بررسی قرار دهید. مهم‌ترین مجوز نماد اعتماد الکترونیکی‌ست که معمولا در قسمت فوتر سایت درج می‌شود، زمانی که بر روی این نماد کلیک کنید، به صفحه‌ای هدایت ‌می‌شوید که در آن اطلاعاتی نظیر نو اعتبارنامه، مدت اعتبار و تاریخ انقضا درج شده. لازم به ذکر است نماد اعتماد از سوی وزارت صنعت و معدن اعطا می‌شود و نشان از اعتبار وب‌سایت می‌باشد.

در زمان پرداخت اینترنتی به درگاه پرداخت نیز توجه داشته باشید. آدرس‌ها را با دقت چک کنید تا به وب‌سایت اشتباهی هدایت نشوید. همچنین پس از پایان پرداخت وجه باید به سایت پذیرنده بازگردید تا خریدتا نهایی شود. چنانچه در هریک از مراحل فوق با اختلالی مواجه شدید با پشتیبانی سایت یا سیستم بانکی تماس بگیرید.

تنوع محصولات ارائه شده در یک فروشگاه‌ آنلاین، درج اطلاعات محصولات و امکان مقایسه‌ی کالاهای هم‌رده می‌تواند کمک زیادی به خریدار جهت تسهیل انتخاب باشد. مشاوره‌های آنلاین و تلفن‌های پشتیبانی نیز از بازوهای قدرتمند جذب مشتری هستند. در بازار رقابتی اینترنتی، فروشگاهی‌موفق‌تر است که بتواند اعتماد خریداران آنلاین را به خوبی جلب کند. شما می‌توانید برای خرید گوشی آنلاین به سایت تکنولایف به نشانی technolife.ir مراجعه کنید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول