اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

لزوم پیش بینی آموزش پروتکل ها در هیئات مذهبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم از سازمان تبلیغات اسلامی استان خواست از هم اکنون به فکر هماهنگی امور هیئات مذهبی ماه محرّم و آموزش آنان در موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

لزوم  پیش بینی آموزش پروتکل ها در هیئات مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بیژن سلیمان پور در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با بیان این که کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات قابل قبول نیست اظهار کرد: اگر مردم در این موضوع شاهد سهل انگاری ادارات باشند، آن گاه خودشان هم دچار نوعی عادی انگاری خواهند شد.

وی با تقدیر از اصحاب رسانه بابت اطلاع رسانی و انعکاس مطالب مربوط به بیماری کرونا گفت: واقعیت این است که با زبان رسانه می توان حساسیت اجتماعی را در موضوع مبارزه با کرونا تقویت کرد، اما تردیدی نیست که محدود شدن به این عرصه کفایت نمی کند و باید از همه ظرفیت ها برای ایجاد موج همگانی مبارزه با کرونا بهره گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم همچنین پیشنهاد داد تا اعضای کمیته نظارت ستاد استانی مبارزه با کرونا با حضور در شورای اطلاع رسانی استان، انتظارات خود را با اعضای این شورا در میان بگذارند.

سلیمان پور ادامه داد: باید توجه داشت که برخی مشاغل و رسته های شغلی مانند سوپرمارکت ها و نانوایی ها به دلیل مراجعان زیاد خود، به عنوان مشاغل پُرخطر در موضوع کرونا شناخته می شوند و از این رو لازم است تا نظارت های بیشتری از سوی اتاق اصناف درباره آن ها صورت گیرد.

وی سپس به موضوع واکسیناسیون کرونا اشاره و خاطر نشان کرد: بررسی ها نشان می دهد تمایل به تزریق واکسن ایرانی در قم زیاد است و از این رو دانشگاه علوم پزشکی استان باید سهم استان را از واکسن ایرانی و در سطح ملی پیگیری کند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم سپس خطاب به مردم استان بیان داشت: مردم و هم استانی های عزیز توجه داشته باشند که بر اساس نظر کارشناسی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، واکسیناسیون علیه بیماری کرونا می تواند نقش بسزایی در توقف مرگ و میر ناشی از این بیماری داشته باشد و از این رو شایسته است تا مردم عزیز به این نکته مهم توجه داشته باشند.

وی با اشاره به نزدیک بودن آغاز ماه محرّم و تشکیل هیئات مذهبی، از سازمان تبلیغات اسلامی استان خواست با پیشقدم شدن در ساماندهی هیئات مذهبی، زمینه را برای آموزش این هیئات جهت رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی مهیا سازد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در پایان سخنان خود نیز به موضوع کمبود برق در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: توجه همه مردم به مصرف بهینه برق سبب خواهد شد تا إن شاء الله از این مسئله نیز به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول