اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

هویت انسان ها تعیین کننده کیفیت زندگی آنها است

وزیر آموزش و پرورش هویت را یکی از مفاهیم اساسی زندگی انسان‌ها برشمرد و گفت: کیفیت زندگی انسان‌ها متناسب با هویت آن‌ها است و آنچه انسان‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند عمل و رفتار انسان‌ها بوده که نشات گرفته از هویت آن‌هاست.

هویت انسان ها تعیین کننده  کیفیت زندگی آنها است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن حاجی میرزایی در ارتباط زنده با همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی به میزبانی آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: چگونگی شکل‌گیری هویت با این مفهوم عمیق و با ارزش اهمیت ویژه‌ای دارد و در واقع هویت محصول نظام یادگیری صرف نظر از نظام رسمی یا غیررسمی یادگیری است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام رسمی تحت تاثیر سه ابزار دیدن، شنیدن و اندیشیدن است که این سه ابزار کلیدی در پرتو تعالیم اسلامی غنی و تغذیه می‌شوند و هویت اسلامی یک فرد را شکل می‌دهند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه انسان‌ها در پرتو تعاملات، خود را می‌شناسند و می‌سازند، گفت: ارتباط انسان با خود و بعد با محیط پیرامون است موجب ایجاد درک انسان از خود می‌شود.

به گفته وی مفهوم هویت یک مفهوم اجتماعی است که حاصل ارتباطات جمعی است و انسان در پرتو تعاملات چارچوب ذهنی خود را شکل می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: پیوندهای اساسی انسان با خود و خدا، خلق و خلقت تعییین کننده هویت ملی ما است و هرچه این مفاهیم و درک‌ها بیشتر شود و به هم نزدیک باشد هویت مشترک شکل می گیرد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه وجه تمایز نظام رسمی از غیر رسمی، اراده نظام آموزشی در اینکه چه چیزی به افراد آموخته شود است، گفت: اراده نظام رسمی آموزش در اینکه چه چیزی بیاموزد و چه شکلی هویت ادامه پیدا کند، مبتنی است بر یک فهم و بار هوشمندانه که برگزاری چنین همایشی محصول همین اراده است.

وی گفت: این ماموریت بزرگی است برای نظام تعلیم و تربیت که ابتدا نظام آموزشی را به سمت آموزش و پرورش پیش دبستانی سوق دهد و از سال قبل با تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اجرای این ماموریت پر رنگ تر شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: باید از ابتدای مراحل زندگی به افراد برای پیدا کردن هویت کمک کرد و این مسئولیتی است که بر گردن ما مسئولان نظام تعلیم و تربیت است تا با ایجاد ترکیبی هوشمندانه از آحاد جامعه، هویت ملی افراد را تقویت کنیم.

او اظهار داشت: ما در کار بزرگی وارد شدیم، ما خشت‌های سازنده این سرزمین را می سازیم و ما در کار ساخت بنایی هستیم که آینده کشور را می سازد.

به گفته حاجی میرزایی در این فرآیند،  باید همه عناصر دخیل در آن با هم هماهنگ باشند زیرا که دوگانگی در نظام یادگیری افراد را دچار سردرگمی و مشکلات روحی می کند و این یک ماموریت بزرگ بین آموزش و پرروش، خانواده و جامعه است تا این بنای با شکوه شکل بگیرد.

او ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این همایش افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی به منظور تاثیرگذاری عمیق و پایدار این مفهوم باید بیشتر باشد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول