اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برپایی مراسم محرم در سمنان به شرایط کرونا بستگی دارد

استاندار سمنان گفت: برپایی مراسم عزاداری ایام محرم و صفر امسال در استان سمنان به شرایط کرونا و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد.

برپایی مراسم محرم در سمنان به شرایط کرونا بستگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر پیش از ظهر امروز در نشست رئیس و اعضای شورای هیأت‌های مذهبی استان سمنان که در سالن جلسات غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه ذاتی و وجودی کربلا و همچنین تشکیل هیأت‌های مذهبی و زمینه فعالیت کاری آنها، امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است.

وی اضافه کرد: هیأت‌های مذهبی برای خدمتگزاری به اهل بیت (ع) شکل گرفتند و نشست با آنها برای ما غنیمت و توفیق بسیار بزرگی است.

استاندار سمنان گفت: این هیأت‌ها نقش بسیار قوی و برجسته برای تعبیر مفاهیم اسلامی دارند و در ایام عزاداری در ماه محرم، مردم به آنها توجه جدی می‌کنند و بیش از پیش مورد وثوق آنها قرار می‌گیرند.

آشناگر افزود: شور جدی مردم در سال به استثنای شب‌های قدر، در شب‌های تاسوعا و عاشورا و مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) تجلی پیدا می‌کند که این مهم مسؤولیت شما را به عنوان مسؤولان شورای هیأت‌های مذهبی دوچندان می‌کند.

وی اظهار کرد: بیماری کرونا همه ما را تا مقداری از این مراسم پر خیر و برکت محروم کرد که امیدواریم در سال جاری شرایط استان در بحث کرونا، زرد و باثبات باشد تا مردم بتوانند یک دل سیر عزاداری کرده و پای منبر عزیزان روحانی، از مفاهیم و تبیین زیبایی‌های فلسفه عاشورا بهره ببرند.

استاندار سمنان گفت: برای هیأت‌های مذهبی و چهار روستایی که تاکنون مبلغی دریافت نکردند، مبلغی مساعدت و کمک در نظر خواهیم گرفت تا بتوانند امسال در این چهار روستا نیز مراسم پرشور برگزار و برنامه‌ریزی‌ها به صورت منسجم ادامه داشته باشد و در آینده نیز برای مساعدت‌های بیشتر، پیگیری برای بحث اعتبار، از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان صورت می‌گیرد.

وجود ۱۴۰۰ هیأت مذهبی فعال در استان سمنان

رمضان جدیدی، رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان سمنان نیز اظهار کرد: امروز عُصاره هیأت‌های مذهبی استان و مسؤولان شورای هیأت‌های مذهبی برخی شهرهای استان در این جلسه برای هماهنگی به‌منظور برگزاری هرچه بهتر عزاداری محرم و مراسم اباعبدالله (ع) گِرد هم جمع آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان، ۱۰ شورای هیأت‌های مذهبی فعال داریم، اظهار امیدواری کرد: این جلسه و با عنایت استاندار، آغازی بر یک عزاداری باشکوه و برگزاری مراسم عزاداری مطلوب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم در استان باشد.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان سمنان گفت: یک هزار و ۴۰۰ هیأت مذهبی فعال در استان داریم که در طول سال فعالیت دارند و این مهم تنها مختص به دهه اول محرم نیست.

جدیدی عنوان کرد: شورای هیأت های مذهبی استان در زمان کرونا اولویت اصلی خود را حفظ جان عزاداران قرار داد.

وی افزود: در کشور رتبه نخست را در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی حین برگزاری مراسم‌ عزاداری کسب کردیم.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان سمنان عنوان کرد: تشکیل این شورا در کشور، پیشنهاد مقام معظم رهبری بوده است و تلاش شد تا برای این امر نیز رئیس صنف و متولی انتخاب شود تا پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان در پیشبرد اهداف هیات های مذهبی باشد.

جدیدی افزود: عمق‌بخشی معرفت و باور دینی، اسلامی شناسی، امام شناسی و ارتقاء کیفی مراسم‌های اهل بیت (ع) و امام حسین (ع)، آسیب‌شناسی و خرافه زدایی، تبیین قیام امام‌حسین (ع) و فلسفه عزاداری، از اولویت‌های کاری ما در هیأت های مذهبی است.

وی گفت: به تأسی از آیت‌الله شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان، همان‌گونه که ایشان خالصانه محور وحدت در استان هستند، باید بگوییم در نظام جمهوری اسلامی تفرقه معنایی ندارد، ما نیز از ایشان آموختیم و برادروار دست در دست هم مشغول فعالیت هستیم.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان سمنان اظهار کرد: ما رفتار، استقامت، مقاومت و اقدامات مؤمنانه و مواسات خود در وضعیت شیوع کرونا را از ذات وجودی امام‌حسین (ع) داریم.

جدیدی گفت: انسجام فکری و همدلی و هم‌زبانی در بین هیأت‌های مذهبی استان حاکم است و تلاش داریم این مهم را در بین جامعه نیز بیش از پیش تسری بخشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در استان هیچ‌گونه آسیب و خرافه‌ای در هیأت‌های مذهبی استان نداریم و این هیأت‌ها تسلی‌بخش دل مجروح مردم و مُسکنی بر دردهای آنان هستند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول