اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

لزوم تعامل شوراها با دولت/منتخبین مردم می‌توانند مسئولان را وادار به کار کنند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: شورا و دولت هر کدام باید وظایف خود را انجام دهند، تداخل هم نداشته باشند اما تعامل باید وجود داشته باشد.

لزوم تعامل شوراها با دولت/منتخبین مردم می‌توانند مسئولان را وادار به کار کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اعضای منتخب شورای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان شهرکرد شامگاه سه‌شنبه در نشست صمیمی با نماینده ولی فقیه در استان راهکارهای ارتقای شهرستان، هماهنگی و وحدت رویه را به بحث و گفت‌وگو گذاشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در این دیدار با بیان اینکه هر کدام از شما مجلس تصمیم‌گیر برای یک شهر و برای یک جمعیت هستید، گفت: هر کدامتان برنامه و مصوبه دارید و مصوبه‌تان هم باید اجرا بشود، چراکه آن مجموعه‌هایی که از دل شما، شورای استان و شورای عالی کشور برمی‌خیزد کمک کننده مجلس خواهد بود این ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت‌های شماست که کم هم نیست.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه گاهی وقت‌ها دولتمردان در گذشته حق شما را ادا نکردند، افزود: مسئولان دوره قبل تمایل زیادی به شنیدن سخنان اعضای شورا نداشتند و در پاسخ به گله‌مندی‌ها می‌گفتند دولت باید وظیفه خودش را انجام بدهد، شورا حق دخالت در مسائل دولت را ندارد.

وی ادامه داد: شورا و دولت هر کدام باید وظایف خود را انجام دهند، تداخل هم نداشته باشند اما تعامل باید وجود داشته باشد.

مسئولان غایب را به وسیله شوراها به بطن جامعه بیاورید

نکونام با بیان اینکه درخواست‌های مردم را در جلسات از فرمانداران مطالبه کنید، افزود: گاهی در بعضی از شهرها فرماندار اصلاً در بسیاری از مناطق در محل مأموریتی خود حضور پیدا نمی‌کند و از مشکلات بی‌خبر است که این‌ افراد را باید به وسیله شوراها در متن جامعه آورد.

وی با اشاره به اینکه ابتدا خوب و دقیق مسائل شهرستان را بررسی کنید، بیان کرد: افراد بسته به سلیقه و احتیاجاتشان مطالبات گوناگونی دارند و این باعث نمی‌شود که هرجا گفتند حاضر شوید که در این صورت صدها مطالبه وجود دارد و هیچ کدام محقق نمی‌شوند پس ابتدا ده‌ها و صدها مطالبه از مشکلات را بشنوید، جمع‌بندی، شناسایی و اولویت‌بندی کنید و طبق اولویت‌ها زمان مشخص و سر زمان مقرر مطالبات حل شود. 

نماینده ولی فقیه در استان به خلأهای قانونی اشاره کرد و گفت: با طرح مشکلات و در میان گذاشتن آن دسته از مطالبات که نیاز به تصویب قانون و تقدیم لایحه دارند با نمایندگان مجلس به حل شدنشان و موفقیت مجلس و دولت کمک می‌شود.

نکونام با بیان اینکه با توجه به مسائل فرهنگی و دینی، به معنای واقعی پشتیبان دین مردم باشید، اظهار کرد: آباد کردن دین وظیفه اصلی است، مبادا این وظیفه اصلی مغفول بماند، نگذارید دین مردم دست‌خوش تحریف‌ها، بازی‌ها و فرقه‌های انحرافی و امثال این‌ها بشود، با امکانات ورزشی، تفریحی و رفاهی به داد جوان‌ها برسید.

وی افزود: شهرستان شهرکرد آباد باید به عنوان مرکز استان شکل بگیرد که لازمه‌اش انسجام، همراهی و همدلی است و کمک کردن به یکدیگر است، مبادا ببینیم یک شورایی شورای دیگر را تضعیف کند که این رفتارها در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول