اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

چاره‌اندیشی مسئولان چهارمحال و بختیاری برای مقابله با پیک پنجم کرونا/ ورود ۸۰ هزار د‌ُز واکسن به استان

ستاد استانی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری همزمان با آغاز پیک پنجم برگزار و پیرامون موضوعاتی نظیر ویژگی‌های انواع جدید ویروس، نگرانی از حضور مسافران و گردشگران در استان، آخرین وضعیت تزریق واکسن و ... بحث و تبادل نظر شد.

چاره‌اندیشی مسئولان چهارمحال و بختیاری برای مقابله با پیک پنجم کرونا/ ورود ۸۰ هزار د‌ُز واکسن به استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اقبال عباسی ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه در دورکاری کارمندان فرافکنی شده است، گفت: نحوه اجرای این قانون در ادارات به صلاح دید مدیران است و تشخیص درست در استفاده از دورکاری سبب می‌شود در روال کار اختلال ایجاد نشود.

استاندار چهارمحال و بختیاری کاهش کیفیت کار در زمان دورکاری را نشان دهنده ضعف مدیران دانست و افزود: تشخیص اجرای قانون دورکاری طبق قانون ستاد کرونا و بر اساس رنگ‌بندی شهرستان‌ها اعمال می‌شود اما تشخیص اینکه چه شخصی از این قانون استفاده کند با مدیران است که باید در این امر دقت شود.

فرمانداران در ستاد کرونا حاضر شوند

عباسی با بیان اینکه فرمانداران باید به صورت حضوری یا ویدئو کنفرانس در این جلسات حاضر شوند، گفت: مصوبه شود که فرمانداران در شهرستان‌ها با حضور اعضای شورای تامین و چند نفر از اعضای اصلی ستاد کرونا به فراخور شرایط شهرستان برای اعمال محدودیت‌ها تصمیم‌گیری کنند که این تصمیم به عنوان تصمیم ستاد کرونا القا می‌شود.

وی ادامه داد: با نشست‌های خانگی در ایام انتخابات شوراها و وضعیت آب و هوا پیش‌بینی می‌شد که وارد موج  جدید شویم اما با رعایت اصول بهداشتی و برخورد با دستگاه‌های متخلف می‌توان در مقابل این موج نیز مقاومت کرد.

مقابله با مدیران خاطی به صراحت اعلام شود/تردد اتوبوس بدون صورت حساب تخلف است

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاکنون گزارشی در خصوص برخورد با مدیران و دستگاه‌ها در رعایت نکردن پروتکل‌ها دریافت نشده، در صورتی که برخورد با مدیران باید سخت‌تر از مردم اعمال و به صراحت اعلام شود تا مردم این امر را جدی‌تر بگیرند.

وی عنوان کرد: اتوبوس‌های گردشگری که در سطح شهرستان‌ها دیده می‌شوند باید با صورت حسابی که بیانگر مبدا و مقصد مسافران باشد در استان تردد کنند در غیر این صورت تخلف کرده و باید با آن‌ها برخورد شود.

تفاوت‌های کرونای دلتای هندی با انواع دیگر ویروس

مجید شیرانی در ادامه این جلسه با بیان اینکه موج جدید کرونا با فاصله کمی از موج قبلی در کشور آغاز شد، افزود: برخی از متخصصان اپیدمیولوژی معتقدند که موج چهارم کرونا هنوز به پایان نرسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در موج چهارم با کرونای انگلیسی مواجه بودیم، ادامه داد: در این موج تعداد موارد بستری در یک روز به ۷۰۰ نفر رسید و حدود ۲۵۰ بیمار نیازمند بستری نیز، خدمات سرپایی دریافت می‌کردند.

وی افزود: در کرونای نوع دلتا بیش‌تر جوانان و نوجوانان درگیر می‌شوند، اما میزان مرگ و میر در این نوع جهش ویروس نسبت به سایر جهش‌ها تفاوت چشمگیری ندارد همچنین میزان سرایت‌پذیری کرونای دلتا حدود ۶۰ الی ۷۰ برابر بیش‌تر از کرونای آلفا و ۱۲ برابر بیش‌تر از کرونای ووهان اسـت.

شیرانی با اشاره به اینکه تب، آبریزش بینی و گلو درد از علائم شایع کرونای دلتا است، اظهار کرد: شیوع این ویروس در استان‌های جنوبی کشور آغاز شد و در حال سرایت به سایر استان‌ها است، حتی افرادی که واکسینه شده‌اند نیز امکان ابتلا به کرونای دلتا را دارند.

وی افزود: اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم جدی گرفته نشود، هفته‌های متمادی برای پشت سر گذاشتن موج پنجم کرونا زمان لازم است و این مسئله باعث فرسایشی شدن موضوع مبارزه خواهد شد.

یک هزار و ۱۵۴ نفر در اثر کرونا در استان جان باختند/ شهر قرمزی در استان نداریم

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۴۰ هزار و ۴۲ تست کرونا از افراد مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا در استان گرفته شده است، اظهار کرد: از این تعداد پاسخ تست کرونای ۴۸ هزار و ۵۵۳ نفر مثبت اعلام شد و تاکنون یک هزار و ۱۵۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه ورود و خروج از شهرستان‌های نارنجی ممنوع است، یادآور شد: در حال حاضر شهرستان‌های کوهرنگ، بن، سامان، کیار  و خانمیرزا در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌ها نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه کانون‌های بیماری کاملا مشخص است، گفت: ۷۰ الی ۸۰ درصد از آلودگی‌ها از طریق مهمانی‌ها و دورهمی‌ها انتقال داده می‌شود که باید در عدم برگزاری حساسیت به خرج داد اما زمانی که مراسمات بزرگ در شهرها برگزار شود حساسیت از بین می‌رود.

منوچهر امان‌اللهی نیز با اشاره به اینکه کنترل ترددها همچنان در دستور کار قرار دارد، افزود: از ابتدای سال تا کنون ۵ هزار و ۳۰۰ فقره تذکر داده شده و ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو بازگشت داده شده است، همچنین ۲۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو اعمال قانون، یک هزار و ۵۹۴ خودرو در ورودی شهرستان‌ها جریمه پانصد هزار تومانی و یک هزار و ۱۱۴ خودرو جریمه یک میلیون تومانی شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان ادامه داد: از آنجایی که در استان دوربین فعال وجود ندارد تمام این آمارها به صورت دستی و با همکاری پلیس راهور در طول  شبانه‌روز محاسبه شده است.

مقابله با موج پنجم نیاز به راهکار جدید دارد

عبدالرضا علی‌محمدی با بیان اینکه متاسفانه به راحتی از کنار کرونا می‌گذریم، اظهار کرد: آنچه که ما می‌بینیم وسیع‌تر از دوره‌های قبلی است که نیاز به راهکارهای جدید برای پیشگیری از تعطیلی بازار و پلمب دارد.

دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نسبت به استان‌های دیگر وضعیت مناسب‌تری داریم اما متاسفانه حجم ورودی مهمان به استان زیاد است، گفت: گرمای هوا، درگیری استان‌های همجوار به کرونا و کمبود آب سبب شده تا شاهد حضور مسافر، توریست و گردشگر در استان مخصوصاً در شهرستان سامان باشیم که می‌طلبد علاوه بر کنترل ورودی‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز توسط بهداشت و درمان مورد توجه قرار گیرد زیرا که اخیراً بسیاری از جوانان در رعایت این موارد بی‌تفاوت شده‌اند.

سید راشد جزایری در ادامه جلسه با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان در چند شاخص تقسیم می‌شود، عنوان کرد: میزان رعایت بهداشت فردی در سطح استان‌ ۸۰ درصد و در سطح کشور ۷۵ درصد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان ۷۳ درصد و در سطح کشور ۷۰ درصد، استفاده از ماسک در میان افراد خدمات دهنده ۸۰ درصد و در میان افراد خدمات گیرنده ۶۵ درصد و میزان رعایت فاصله اجتماعی دو متر از یکدیگر نیز در هر مکان‌ها ۶۰ درصد اعلام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در ایام انتخابات ۶۵۰  نفر به عنوان بازرس سر صندوق‌های رأی حضور داشتند که مشکل خاصی در این ایام به وجود نیاورد.

ورود ۸۰ هزار دز واکسن به چهارمحال و بختیاری

 وی با بیان اینکه ۸۰ هزار دز واکسن به استان وارد شده، افزود: بر اساس سهمیه ۱.۱ درصدی کشور سهمیه استان به طور کامل وارد شده و با  برنامه‌ریزی‌هایی که در پایگاه‌های تزریق انجام شده هیچگونه تجمع و نارضایتی گزارش نشده است.

جزایری اظهار کرد: تزریق واکسن نوبت دوم تا دو روز دیگر به پایان می‌رسد، همچنین ۲ هزار دز واکسن سینوفارم و آسترازنکا در استان موجود است و منتظر مراجعه افراد برای دریافت هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خصوص واکسینه شدن کارگران کشور کویت که سه ماه در استان اقامت دارند، گفت: این افراد اگر بیشتر از سه ماه در استان اقامت داشته باشند مجوز ورودشان به کشورهای خارجی باطل می‌شود و کشور کویت از پذیرش این افراد بدون واکسن جلوگیری می‌کند، همچنین اعلام کرد همه این افراد باید واکسن خارجی بزنند.

وی بیان کرد: طبق نامه‌نگاری‌های که با ستاد هماهنگی واکسن انجام شده تنها اجازه واکسینه شدن تجار و افرادی که ارزآوری عمومی انجام می‌دهند صادر شده است.

فعال‌شدن تیم‌های یادآور کننده و ارشاد علوم پزشکی، برگزاری کلاس‌های جبرانی با حداکثر پنج نفر برای دانش‌آموزان، سرکشی و کنترل استخرها و اعمال قوانینی از جمله افزایش مدت زمان سانس‌ها و کنترل ورود و خروج ورزشکاران به رختکن، برگزاری آزمون فولاد مبارکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ممنوع شدن برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و غیرتخصصی بدون مجوز ستاد کرونا از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول