اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گرفتاری مردم هرمزگان از بی برقی در دمای 50 درجه در اوج کرونا

مردم هرمزگان در حالی این روزها با بی برقی دست و پنجه نرم می‌کنند که وضعیت شیوع کرونا نیز در شرایط بحرانی قرار دارد.

گرفتاری مردم هرمزگان از بی برقی در دمای 50 درجه در اوج کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، از نقاط مختلف هرمزگان چه از مناطق روستایی و چه شهری خبر می‌رسد که قطعی برق دست کم دو بار در روز به میزان 4 تا 6 ساعت موجب گرفتاری مردم در دمای هوای 45 تا 50 درجه تیرماه شده و از سوی دیگر شدت شیوع کرونا در این استان نیز به حدی است که بیش از 10 هزار نفر با تشخیص قطعی کرونا در خانه در قرنطینه به سر می‌برند.

همچنین بیش از 700 بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها هستند و بنا به گفته حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، بیماران کرونایی پس از دریافت دارو و با ظاهر شدن علائم بهبودی از بیمارستان مرخص می‌شوند تا جای آنها را به بیماران جدید بدهیم.

از سوی دیگر فرشیدی عنوان کرد: استان هرمزگان بعلت افزایش بیماران کرونایی با کمبود شدید تخت روبه‌رو است و با مرخص کردن بیماران بخش‌های جراحی و قلب، افراد کرونایی بستری می‌شوند.

بسیاری از بیماران نیز با تهیه و اجاره دستگاه اکسیژن‌ساز در منازل بسر می‌برند و قطع طولانی مدت برق ضمن گرمای شدید، سبب گرفتاری  آنها می‌شود و جان آنان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

روی دیگر مشکلات متوجه خانواده‌های دارای کودک و نوزاد است که با رفتن برق در دمای 45 درجه این روزهای شهرهای مختلف هرمزگان، راهی برای فرار از این وضعیت ندارند.

بسیاری از کسبه نیز که کسب و کار آنها به برق وابسته است نیز در این روزها حتی برای بالاکشیدن کرکره مغازه خود به گرفتاری خورده‌اند و برخی دیگر نیز با مواجه شدن با بی برقی، توان بستن مغازه‌های خود را ندارند.

نوسان برق حتی به دوربین‌های محافظتی بسیاری از واحدهای کسب و کار نیز رحم نکرده و آن ها را سوزانده است.

آزمایشگاه‌های پزشکی نیز در این روزها در انجام آزمایشات و زمان بندی پاسخ دهی به آزمایشات با مشکل اساسی مواجه شده‌اند.

احمد جباری و احمد مرادی دو نماینده هرمزگان در خانه ملت در مصاحبه‌های جداگانه خواستار توجه ویژه دولت به وضعیت برق در استان‌های جنوبی شده‌اند و از وزارت نیرو خواسته‌اند تا تدبیری اساسی در این زمینه بیاندیشد و زمان دقیق خاموشی‌ها را نیز به مردم اطلاع رسانی کند.

استاندار هرمزگان نیز علاوه بر حضور در واحد دیسپاچینگ برق منطقه‌ای هرمزگان و برقراری جلسات اضطراری به منظور پیگیری وضعیت برق در استان، روز گذشته نیز در جلسه با وزیر کشور به همراه استانداران دیگر استان‌های جنوبی کشور، پیگیری‌های مشترکی را برای این منظور به انجام رسانده‌اند.

حال مهم‌ترین مسأله آن است که وزارت نیرو با درک شرایط و وضعیت حاد استان‌های جنوبی کشور، مدیریت خاموشی‌ها را به گونه‌ای انجام دهد که برای عبور از این بحران، حداقل فشار به استان‌های جنوبی و جزایر بیاید و مردم زمان دقیق قطعی برق خود را به درستی بدانند و برق بیش از 2 ساعت در شبانه روز در این مناطق قطع نشود.

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول