اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ارائه تسهیلات با سود کم برای طرح‌‎های دانش بنیان

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه فروش محصولات فناور شرکت‌ها دانش بنیان البرز بالاتر از میانگین کشور است، گفت: توسعه فعالیت دانش بنیان‌ها در دستورکار قرار دارد و در این راستا تسهیلات کم درصد برای این حوزه تعریف و تأمین شده است.

ارائه تسهیلات با سود کم برای طرح‌‎های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، غلامحسین رحیمی شعرباف، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ظهر امروز در بازدید از پارک علم و فناوری البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: بنابراین برای دستیابی به هدف افزایش دانش بنیان‌ها، پارک‌های علم و فناوری ظرفیت قابل توجهی به شمار می‌روند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: باید در هر شهرستان کشور حداقل یک مرکز رشد داشت که براساس بررسی‌ها این مهم محقق نشده و تا رسیدن به آن فاصله زیادی داریم.

رحیمی افزود: اکنون ۲۰۲ مرکز رشد در کشور داریم درحالی که تعداد شهرستان‌ها ۴۵۰ شهرستان است بنابراین باید پارک‌های علم و فناوری توجه بیشتری را دراین زمینه به خرج دهند.

وی یادآورشد: اکنون تسهیلات با سود کمتر در بخش دانش بنیان ارایه می‌شود و این اقدام نقش موثری در توسعه دانش بنیان‌ها و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های علمی برای توسعه در بخش‌های مختلف دارد.

رحیمی بیان کرد: براساس آمار استان البرز فروش محصولات فناور شرکت‌ها قابل توجه بوده و پارک علم و فناوری این استان توانسته از میانگین کشوری بالاتر رود.

معاون وزیر علوم اضافه کرد: بازار سازی در بخش دانش بنیان به ویژه شرکت‌های تازه تاسیس با مشکلات و سختی‌هایی روبر رو است که بسیاری از شرکت هایی تازه کار هستند زمین می‌خورند بنابراین باید پارک‌های علم و فناوری تمهیدات ویژه ای را دراین زمینه داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد:  توجه ویژه به فناوری و توسعه فناوری، تقویت کانون‌ها و مراکز نو آوری، اثر بخشی اجتماعی و مهارت آموزی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد .

رحیمی یادآور شد: برنامه های راهبردی کلان دانشگاهی در بخش دانش بنیان است که باید با شرایط محیطی بومی سازی شود تا بتوان گام های موثری را در زمینه استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌های دانش بنیان برداشت.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول