اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حسان دیاب: لبنان تا فاجعه انفجار اجتماعی فاصله‌ای ندارد

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در دیداری با سفرا ضمن اعلام اینکه این کشور تا انفجار اجتماعی و بروز فاجعه فاصله‌ای ندارد، از همه «دوستان و برادران» خواست لبنان را نجات دهند.

حسان دیاب: لبنان تا فاجعه انفجار اجتماعی فاصله‌ای ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در دیداری با تعدادی از سفرای کشورهای خارجی به مشکلاتی کنونی که لبنان گریبانگیر آن است، پرداخت.

بر اساس گزارش وب‌سایت «النشره»، دیاب گفت: ما اینجا جمع شده‌ایم در حالی که خودروها در لبنان در برابر پمپ‌بنزین‌ها صف کشیده‌اند، کسانی هستند که در داروخانه‌ها دنبال یک قرص یا شیر خشک هستند و از طرف دیگر لبنانی‌ها در منازل  خود برق ندارند.

وی ادامه داد، تصویر، واضح است. لبنان بر لبه فاجعه قرار گرفته است. پیامدهای این فاجعه در آینده نزدیک یا دور بر خارج از لبنان نیز تأثیر خواهد گذاشت و هیچ کسی نمی‌تواند خود را از خطر فروپاشی لبنان کنار بکشد.

دیاب تصریح کرد: ما دعوت‌های مکرری درباره مرتبط بودن کمک به لبنان به اجرای اصلاحات شنیده‌ایم. بله لبنان نیاز به اصلاحات مالی و اداری دارد. این دولت قبل از استعفا، تصمیمات زیادی گرفت و طرحی کامل شامل اصلاحات مالی و اقتصادی ارائه داد.

وی در ادامه ضمن اعلام اینکه لبنان تنها چند روز تا انفجار اجتماعی فاصله دارد، جهان را به نجات لبنان فراخواند و از «دوستان و برادران» خواست که در کنار لبنان بایستند .

در سایه بی‌توجهی دولت و سیاسیون لبنان به پیشنهاد حزب‌الله برای خرید سوخت از ایران و نجات کشور از فشار تحریمی آمریکا، کمبود سوخت در حال ایجاد بحران نان در لبنان است.(جزئیات بیشتر)

به‌رغم آنکه بسیاری، تحولات لبنان را تنها یک بحران سیاسی و اقتصادی داخلی در نظر می‌گیرند، اما ناظران بر این باورند که مسأله فروپاشی این کشور نه‌ تنها یک رخداد داخلی نیست بلکه سرآغازی برای یک نبرد طولانی‌ مدت منطقه‌ای و جهانی است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول