اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

توزیع داروی قاچاق در داروخانه‌های کردستان به صفر رسیده است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: هیچ توزیع داروی قاچاق در سطح مراکز عرضه دارو و کالاهای سلامت‌محور در استان کردستان وجود ندارد و بیشتر کشفیات مربوط به محموله‌هایی بوده که از خارج استان وارد شده است.

توزیع داروی قاچاق در داروخانه‌های کردستان به صفر رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطاالله حیدری ظهر امروز در نشست خبری دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با اصحاب رسانه که با حضور کارگروه‌های تخصصی کمیسیون مبارزه با قاچاق کلا و ارز استان برگزار شد، اظهار کرد: طی سال گذشته در حوزه مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور اقدامات بسیار خوبی انجام شده و اکثر کشفیات در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی از خارج از استان وارد شده و ما محل گذر بوده‌ایم.

وی افزود: هیچ توزیع داروی قاچاق در سطح مراکز عرضه دارو و کالاهای سلامت‌محور در استان کردستان وجود ندارد و بیشتر کشفیات مربوط به محموله‌هایی بوده که از خارج استان وارد شده است.

حیدری با ارائه آماری در مورد گشت و بازرسی‌های انجام شده در سطح عرضه توسط دانشگاه علوم پزشکی و مشترک با دستگاه‌های مختلف اظهار کرد: سال گذشته در مجموع بیش از 129 هزار بازرسی در سطح استان انجام شده است.

به گفته وی، در سه ماهه امسال 39 هزار و 734 مورد بازرسی در سطح عرضه برای مقابله با توزیع کالاهای قاچاق سلامت‌محور در استان انجام شده است.

وی بازرسی‌های مشترک انجام شده را 2 هزار و 522 مورد در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در سه ماهه امسال نیز 526  مورد بازرسی مشترک در راستای کشف و ضبط کالاهای سلامت محور در سطح استان انجام شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان افزود: در این مدت همچنین 820 مورد بازرسی از داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی، عطاری‌ها انجام شده است.

به گفته وی، سال گذشته در مجموع 464 مورد گشت مشترک و امسال 101 مورد انجام شده است.

حیدری گفت: سال گذشته یک هزار و 500 قلم به ارزش ریالی 343 میلیون و 243 هزار ریال و امسال 105 قلم به ارزش 68 میلیون 187 هزار ریال کشف و ضبط شده است.

وی افزود: 84 قلم مکمل‌ قاچاق به ارزش ریالی 515 میلیون ریال در سال گذشته و امسال نیز 15 قلم به ارزش ریال 33 میلیون ریال در استان کشف و ضبط شده است.

حیدری تعداد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالاهای سلامت‌محور را   100 مورد در سال 99 عنوان کرد و گفت: در سه ماهه اول امسال هم 16 پرونده در این راستا تشکیل شده است.

وی افزود: در حوزه اقدامات پیشگیرانه نیز 9 کارگاه آموزش طی سال گذشته و سه ماهه امسال در سطح استان برگزار شده که بیش از 790 نفر در این دوره‌های آموزشی شرکت داشته‌اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان از مردم خواست نسبت به خرید کالاها به علامت استاندار توجه داشته باشند، گفت: مردم در خرید کالاهای بهداشتی و حفاظتی مانند ماسک و غیره حتما به استاندارد و محل تولید آن توجه کنند و صرف ارزان بودن اقدام به خرید ننمایند.

وی از برگزاری وبینار پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور به صورت منطقه‌ای به همت دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد و گفت: این وبینار در حوزه پیشگیری 26 تیرماه جاری با حضور استان‌های همدان، کرمانشاه و ایلام و آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول