اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مهاجرت معکوس با اجرای طرح هادی در روستاها

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی نقش مهمی در توسعه روستاها دارد، گفت: در روستاهایی که طرح‌های هادی و عمرانی به خوبی نگهداری شده شاهد بازگشت افراد مهاجرت کرده هستیم .

مهاجرت معکوس با اجرای طرح هادی در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا شاملو پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر به استان زنجان و بازدید از پروژه‌های عمرانی روستاهای شهرستان‌های خدابنده و همچنین نشست هم اندیشی مسؤولان استانی و شهرستانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح توسعه منظومه روستایی موجب تعامل و هم‌افزایی هرچه بهتر دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه پایدار و هدفمند روستاهای کشور می‌شود.

 معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه طرح توسعه پایدار منظومه روستایی فعالیتی فرابخشی بوده که نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی است، عنوان کرد: منظومه‌های روستایی به‌عنوان طرحی که ماهیت یکپارچه و فرابخشی دارد، هم‌اکنون در استان زنجان به صورت پایلوت در حال انجام بوده و می‌توان گفت استان زنجان در اجرای این طرح موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه حفظ معماری بومی و محلی در روستاها هدف مهم بنیاد مسکن و تاکید بر شناسایی روستاهای بافت با ارزش و گردشگری در استان است، ادامه داد: روستاهای استان زنجان از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار هستند و باید در راستای تقویت و‌ توسعه این روستاها گام‌های مطلوب تری برداشته شود.

شاملو با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی نقش مهمی در توسعه روستاها دارد و با هدف ساماندهی روستاها عملیاتی می‌شود و می‌تواند از ساخت و ساز غیر مجاز و بی رویه و مشخص شدن حریم‌ها کمک مؤثری باشد، ادامه داد: در روستاهایی که طرح‌های هادی و عمرانی به خوبی نگهداری شده شاهد بازگشت افراد مهاجرت کرده هستیم و نشاط بیشتری در روستا ایجاد شده است.

 معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه برای پیشگیری از مهاجرت روستاییان باید به معیشت و اقتصاد مردم روستایی اهمیت داده و طرح‌ های عمرانی را با توجه به نیاز مردم و مشارکت شوراها، دهیاری اجرا کنیم، ادامه داد: ایمن‌سازی در روستاها و جلوگیری از خسارت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با رایزنی‌های صورت گرفته به خوبی توانسته اعتبارات و تسهیلات خوبی در این زمینه جذب کند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شعار سال در مناطق روستایی که زمین داریم و یا امکان تغییر کاربری دارد، می توانیم برای توسعه فعالیت‌ها و واحدهای تولیدی  اقتصادی و‌اشتغالزایی زمین آماده کرده و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

 معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سفر خود به همراه رضا خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، البرز حسینی نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی، ایوب بیگدلی فرماندار شهرستان و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی از روستای «زرند» بازدید کرد.

 طی نشستی که در راستای بررسی وضعیت روستاها و حل مشکلات موجود در شهرستان خدابنده برگزار شد، افزایش اعتبارات عمران روستایی تا سه برابر نسبت به سال قبل در  شهرستان خدابنده، اختصاص یک هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات برای احداث مسکن روستایی در این شهرستان، تخصیص اعتبار ویژه برای احداث پارک و فضای سبز در روستای زرند خدابنده، تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل کانال هدایت سیلاب در  روستای «گوگجه ییلاق»، تخصیص اعتبار ویژه برای آسفالت ریزی معابر اراضی تفکیکی روستای «محمود آباد» این شهرستان مصوب شد.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول