اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در جامعه نیازمند کار جمعی است

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در جامعه نیازمند کار جمعی است.

نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در جامعه نیازمند کار جمعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جعفر عبدالملکی صبح امروز در کمیته تخصصی اطلاع‌رسانی که با هدف آگاه بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم در شرایط پیک بار در سالن جلسات شرکت توزیع برق استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: قطعی برق مشکلی است که نگرانی‌ در جامعه و در بین مسئولان ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: همه ارگان‌ها وظیفه دارند همکاری لازم را در راستای آموزش و اطلاع‌رسانی با هدف نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف کردن در جامعه انجام دهند تا با این کار زمینه مدیریت هرچه بهتر این انرژی ارزشمند فراهم شود.

 مدیر کل صدا و سیما کردستان تصریح کرد: رسانه صدا و سیما در خط مقدم این آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی قرار دارد و باید از همه ظرفیت‌های موجود در راستای آموزش و اطلاع‌رسانی با هدف تأثیرگذاری در رفتار مشترکین استفاده کند.

عبدالمکلی گفت: در حوزه سیما می‌توان به برنامه‌های آموزشی، ترکیبی و نمایشی با محوریت مدیریت مصرف برق و همچنین برنامه‌های پر محتوای صدای استان کردستان که در بین مردم از نفوذ خوبی برخوردار است بهره‌ گرفت.

وی اضافه کرد: فضای مجازی به عنوان یک فضایی نوظهور از دیگر بسترهایی است که می‌توان با تولید محتواهای مختلف در راستای فرهنگ‌سازی درست مصرف کردن در آن مانور داد.

به گفته مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان، در حالی که در دین مبین اسلام و قرآن به  صرفه‌جویی بسیار تأکید شده است ما کشوری پر مصرف هستیم این مهم در بتن جامعه باید نهادینه شود.

عبدالملکی گفت: به منظور اثرگذاری هرچه بیشتر و بهتر در جامعه و نفوذ بر آن باید دو نکته را رعایت کنیم، اولا درگیر کردن مخاطب با موضوعات مربوط به مدیریت مصرف و ثانیا مشارکت دادن در این موضوع برای تاثیرگذاری بیشتر در رفتار مشترکین استان ضروری است.

وی افزود: تغییر در نگرش‌ها از طریق استفاده از همه ظرفیت‌ها ممکن خواهد بود، این مهم ممکن است زمانبر باشد و نیازمند تکنیک‌های شناختی است و به مرور ایجاد می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان مراجعه به علمای دینی و رسانه‌ها در جهت صرفه‌جویی در مصرف برق را از دیگر مولفه‌های تاثیرگذار در این حوزه دانست و گفت: این مهم می‌تواند کمک شایانی به نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف کردن در بین آحاد جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول