اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

اقلام دارویی و بهداشتی ستاد اجرایی فرمان امام به دانشگاه علوم پزشکی زابل تحویل می‌شود

فرماندار ویژه شهرستان زابل گفت: در زمینه کیت آزمایشگاهی و داروی رمدسیویر و اقلام دارویی مشابه، گان، ماسک و مواد ضدعفونی، رایزنی‌هایی با ستاد اجرایی فرمان امام، گروه های جهادی و خیرین سلامت انجام شده که تعدادی از این وسایل از سه‌شنبه به دانشگاه علوم پزشکی تحویل خواهد شد.

اقلام دارویی و بهداشتی ستاد اجرایی فرمان امام به دانشگاه علوم پزشکی زابل تحویل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، امشب جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شهرستان زابل با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل و اعضای این ستاد ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل از تمامی کسبه، بازاریان و صنوف مختلف شهرستان زابل که در چند روز گذشته فعالیت خود را تعطیل کرده اند تا با کادر درمان و بهداشت همکاری کنند و سبب قطع زنجیره انتقال این بیماری شده اند، صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

عباسعلی ارجمندی بزرگترین نقش آفرینان برای مهار و کنترل اپیدمی کرونا را مردم عنوان کرد و افزود: مردم با رعایت نکات بهداشتی و به حداقل رساندن ترددهای درون شهری و برون شهری می توانند نقش موثری در پیشگیری از شیوع این بیماری ایفا می‌کند.

معاون استاندار همچنین از آموزش ها و اطلاع رسانی های صدا و سیمای استان، رادیو شهری زابل، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و رسانه های مکتوب تشکر کرد و افزود: در شرایط سخت و آزمون دشواری قرار داریم و رمز موفقیت و شکست بیماری کرونا در این شرایط، اطلاع رسانی مناسب و علمی به مردم است.

فرماندار ویژه شهرستان زابل با اشاره به اینکه مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا برای همه نهادها و دستگاه های اجرایی لازم الاجرا است، گفت: تمامی دستگاه ها ملزم به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی هستند.

وی همچنین از دانشگاه علوم پزشکی زابل خواست با همکاری تمام دستگاه، مکان هایی را برای واکسیناسیون گروه های سنی دیگر آماده کنند تا پس از دریافت واکسن، به سرعت و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی، واکسیناسیون آنان نیز انجام شود.

ارجمندی ادامه داد: در بحث کیت آزمایشگاهی و داروی رمدسیویر و اقلام دارویی مشابه، گان، ماسک و مواد ضدعفونی رایزنی هایی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، گروه های جهادی و خیرین سلامت انجام شده که تعدادی از این وسایل از فردا به دانشگاه علوم پزشکی تحویل خواهد شد تا اگر دانشگاه کمبودی دارد از این طریق جبران شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: ظرفیت بیمارستان های سیستان تکمیل شده است. در بیمارستان تنفسی سینا شهرستان زابل بیش از 90 بیماری بستری وجود دارد و پیش بینی های لازم جهت ایجاد تخت های بستری با توجه به این پیک بیماری در حوزه سیستان نیز انجام شده است.

ویروس دلتا، جوانان را بیشتر درگیر می‌کند

محمد ایمان آبیلی نژاد با بیان اینکه بیماران در رده سنی 25 تا 35 سال در بیمارستان نیز بستری هستند، ادامه داد: در الگوی جدید این بیماری، بیماران جوان و بدون بیماری زمینه ای نیز مبتلا شده اند و می توان گفت ویروس دلتا، جوانان را بیشتر درگیر می کند و هدف قرار داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز گفت: غربالگری گروه های سنی مختلف و پرخطر از طریق سایت salamat.gov.ir  و تلفن 4030 در حال انجام است و از مردم عزیزمان نیز می خواهیم که همکاری لازم را در این خصوص با همکاران بهداشت و درمان داشته باشند.

جواد اکبری زاده بیان کرد: به منظور ارزیابی اولیه بیماری ویروسی کرونا و مشاوره، مراکز خدمات سرپایی در سیستان به صورت ۱۶ ساعته باز خواهند بود.

وی موارد فوت کووید 19 در سه ماه اول سال 1400 در سیستان را 31 نفر از هموطنانمان اعلام کرد و افزود: در تیرماه تاکنون 15 نفر از هموظنانمان را از دست داده ایم و نشان دهنده تغییر رفتار ویروس در جهت افزایش سرعت ابتلا و سرایت‌پذیری و آلودگی بیشتر افراد مبتلا پیش رفته و شرایط را سخت کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل ادامه داد: بیش از 61درصد از مبتلایان به کرونا در رده سنی 15 تا 45 سال تاکنون بوده اند و کادر بهداشت و درمان، کارمندان و صاحبان مشاغل آزاد بیشترین مبتلایان این بیماری در حوزه سیستان هستند.

وی آمار تعداد کل بستری ها را تا روز گذشته 4515 مورد و تعداد بستری مثبت را 1082 عنوان کرد.
دکتر اسحاق رودباری رئیس مرکز بهداشت شهرستان زابل نیز ضمن تشکر از اصنافی که با تعطیلی مشاغل خود زمینه کمک حداکثری به کادر درمان و بهداشت را داشته اند، از تعدادی از کسبه مشغول در صنوف گل فروشی، آتلیه ها، آرایشگاه ها و ... که تاکنون فعالیت خود را تعطیل نکرده اند، درخواست کرد تا با عدم فعالیت، زمینه همراهی خود با کادر درمان و بهداشت فراهم سازند

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول