اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

پروژه تضعیف دانشگاه فرهنگیان کلید خورده است/ بسیج دانشگاه فرهنگیان سکوت نخواهد کرد

مسؤول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان تهران گفت: آیین‌نامه «نحوه مشارکت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه در تربیت منابع انسانی آموزش و پرورش»، بر خلاف سیاست‌های اجرایی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

پروژه تضعیف دانشگاه فرهنگیان کلید خورده است/ بسیج دانشگاه فرهنگیان سکوت نخواهد کرد

علیرضا آل‌امین مسؤول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با ابراز نگرانی از طرح شدن موضوع آیین‌نامه «نحوه مشارکت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه در تربیت منابع انسانی آموزش و پرورش» در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: متأسفانه باخبر شدیم قرار است این آیین‌نامه در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.

وی ادامه داد: این آیین‌نامه بر خلاف سیاست‌های اجرایی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری است مبنی بر اینکه نیروی انسانی آموزش و پرورش و معلمان فقط باید از کانال دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی جذب شود. 

آل‌امین تصریح کرد: این هشدار را به دلسوزان و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌دهیم که مواظب اینگونه طرح‌ها باشند چرا که این طرح موجب می‌شود دانشگاه فرهنگیان که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، تضعیف شود و بخواهند از کانال‌های دیگر تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش را انجام دهند.

وی افزود: جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بهترین روش است و باید تقویت شود لذا اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را جدی بگیرند و آیین‌نامه مذکور را از دستورکار شورا خارج کنند تا ان‌شاءالله دولت جدید مستقر شود و با برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی نسبت به تأمین نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی اقدام شود.

مسؤول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان تهران با تأکید بر اینکه اعضای بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان تهران نسبت به تضعیف دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی سکوت نخواهد کرد، گفت: از اعضای شورای عالی انقلاب توقع داریم که نسبت به منویات معظم‌له جدیت بیشتری به خرج دهند و اجازه ندهند آرمان‌های ایشان درباره تربیت معلم و جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از طریق این دو دانشگاه تضعیف شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول