اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

نجات جان بانوی خرم‌آبادی از خودکشی توسط آتش‌نشانی+ فیلم

این خانم خرم‌آبادی که قصد رها کردن خود از روی پل ولیعصر این شهر را داشت، با تلاش نیروهای آتش نشانی و طراحی نقشه‌ای از پیش طراحی شده، نجات پیدا کرد.

نجات جان بانوی خرم‌آبادی از خودکشی توسط آتش‌نشانی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حوالی ظهر امروز ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر نجات جان بانوی خرم‌آبادی توسط آتش‌نشانی منتشر شد که واکنش خوب کاربران را نسبت به این اقدام شجاعانه برانگیخت.

این خانم خرم‌آبادی که قصد رها کردن خود از روی پل ولیعصر این شهر را داشت، با تلاش نیروهای امداد و نجات و طراحی نقشه‌ای از پیش طراحی شده، نجات پیدا کرد.

 

اختلافات خانوادگی دلیل اصلی اقدام به خودکشی

در همین راستا با آتش‌نشان مصیب نعمتی‌نیا ناجی حادثه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: ۱۴ سال است که در بخش‌های مختلف همچون حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی خرم‌آباد مشغول خدمت هستم.

وی با بیان اینکه طی این سال‌ها حوادث این‌چنینی را تجربه کرده است، گفت: خوشبختانه با دوره‌های آموزشی که بارها برگزار شده توانسته‌ایم در مواقع بحرانی، واکنش‌هایی خوبی را نشان دهیم، ضمن اینکه تحصیل در رشته روانشناسی نیز به این موضوع کمک بسیاری کرده است.

آتش‌نشان نعمتی‌نیا در خصوص حادثه امروز بیان داشت: حوالی ساعت ۱۱ صبح امروز از طریق بی‌سیم به ایستگاه ما اعلام شد که فردی روی پل ولیعصر قصد خودکشی دارد.

وی ادامه داد: از این‌رو یک تیم سه نفر امداد و نجات و یک تیم سه نفره از حریق به محل موردنظر اعزام شدیم، خانمی ۳۰ ساله که روی پل ایستاده بود و با داد و فریاد قصد رها کردن خود را داشت.

نعمتی‌نیا با بیان اینکه مذاکره با این خانم به منظور خودداری از انجام خودکشی شروع شد، افزود: با این وجود مقاومت‌های زیادی را در مقابل حرف‌های همکاران نشان می‌داد و قصد خودکشی داشت.

وی، اختلافات خانوادگی را دلیل اصلی اقدام این بانو به خودکشی عنوان و خاطرنشان کرد: با حرف‌هایی که بین تیم امداد و این خانم رد و بدل شد، وجود اختلافات خانوادگی علت اصلی تصمیم به خودکشی عنوان شد.

تجمع‌هایی که کار را خراب‌تر می‌کند

آتش‌نشان ناجی اما با انتقاد از تجمع افراد در اطراف این بانو، این کار را عاملی برای تحریک بیشتر فرد برای پرتاب دانست و افزود: نیروهای امداد با مذاکره و صحبت کردن، در عین حال به دنبال یافتن راهی جهت نجات فرد هستند، حال اینکه حضور تماشاچیان می‌تواند موجب تحریک بیشتر شده و اتفاق ناگوارتری صورت بگیرد.

نعمتی‌نیا با بیان اینکه نقشه نجات از قبل  بین نیروهای امداد طراحی می‌شود، گفت: از اصل غافل‌گیری در سوژه امروز استفاده شد و زمانی که همکاران مشغول صحبت با این خانم بودند، در یک لحظه فرصت را مناسب دیدم و اقدام به نجات وی کردم.

این آتش‌نشان شجاع خرم‌آبادی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده همچون تشک نجات در پائین پل، اظهار داشت: موارد ایمنی لازم پیش‌بینی شده بود که کار با تضمین ۱۰۰ درصدی انجام شود، چرا که هر لحظه امکان هرگونه خطا از سوی طرفین وجود دارد.

وی از تحویل این بانوی نجات یافته به عوامل کلانتری و اورژانس اجتماعی خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول