اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

وزارت نفت برای رفع مشکلات آب شادگان کمک کند/ از بروز فاجعه در تالاب شادگان جلوگیری شد

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنش بی آبی موجود در کشور گفت: خوشبختانه با تهیه پمپاژ آب در روستای مسعودی از توابع دارخوین، توانستیم با پنج مترمکعب آب از فاجعه بزرگ تالاب شادگان جلوگیری کنیم.

وزارت نفت برای رفع مشکلات آب شادگان کمک کند/ از بروز فاجعه در تالاب شادگان جلوگیری شد

مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تاکید بر ارتقای سطح خدمات رسانی حوزه درمان شهرستان شادگان، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در حوزه درمان در شهرستان این است که متاسفانه نیروهای پزشکی و پیراپزشکی در شادگان مستقر نمی‌شوند و پس از مدتی از این شهرستان جابه جا می‌شوند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورابا اشاره به استعدادها و ظرفیت‌های موجود در شهرستان، افزود: احساس نیاز به تربیت نیروی درمانی بومی شهرستان کردیم که قرار است یک کار اساسی و پایه در سطح شهرستان برای تربیت این نیروهای درمانی بومی صورت گیرد که آن ایجاد رشته بهیاری در هنرستان‌ها و از سطح دبیرستان‌ها است.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی این رشته در شهرستان برای اولین بار است که خوشبختانه وزیربهداشت و درمان با این کار موافقت کرده و آموزش و پرورش شهرستان شادگان نیز برای اجرای کار اعلام آمادگی کرد.

ناصری نژاد گفت: پیش بینی می‌شود برای سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ در رشته بهیاری در هنرستان‌های شادگان هنرجو پذیرفته شود.

وی در خصوص وضعیت آب شهرستان نیز گفت: در این چند سال پیگیر نوبت بندی آب از سد مارون بودیم که خداروشکر پیگیری‌ها نتیجه داد و در این روزها آب به انتهای حوضه شهرستان رسید.

ناصری نژاد با اشاره به فاصله زیاد شهرستان با سد مارون‌ عنوان کرد: به دلیل وجود فاصله زیاد شهرستان با سد مارون، در شهرستان‌های بالادستی نیز برداشت‌های آب زیادی صورت می‌گیرد که این نیز باعث کم شدن آب در شهرستان شده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص آب برخی روستاهای شهرستان از جمله منصوره، مطرح کرد: در دوره هشتم تاسیسات آبرسانی گرگر را راه‌اندازی کردیم که در دوره نهم متاسفانه این تاسیسات رها شد و تکمیل نشد اما در این دوره به طور جدی پیگیر تکمیل آن هستیم تا آب روستاهای شادگان به خصوص در دهستان حسینی به صورت اساسی رفع شود.

 مجید ناصری نژاد بر حمایت و همکاری وزارت نفت جهت تهیه پمپ آب برای روستا‌ها تاکید کرد و گفت: در صورتی که این‌پمپ‌ تهیه شود مشکل آبرسانی به روستاها حل خواهد شد. که انتظار دارم وزارت نفت در این حوزه همکاری کند.

این‌نماینده مجلس به کانال آبیاری به نخیلات شادگان که در سال گذشته افتتاح شد اشاره کرد و اظهار کرد: متاسفانه پمپ‌های این کانال سوختند و مشکل آبرسانی به نخیلات شادگان با مشکل مواجه شد.

وی ادامه داد: سعی داریم که تا هفته آینده پمپاژ آب تهیه شود تا بتوانیم ۱۰ مترمکعب آب برای نخیلات شادگان آبیاری کنیم.

ناصری نژاد با اشاره به تنش بی آبی موجود در کشور گفت: خوشبختانه با تهیه پمپاژ آب در روستای مسعودی از توابع دارخوین، توانستیم با پنج مترمکعب آب از فاجعه بزرگ تالاب شادگان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول