اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مسوولیت در جمهوری اسلامی امانت و فرصتی برای خدمتگذاری است

امام جمعه بهاران سنندج گفت: مسوولیت در نظام جمهوری اسلامی امانت و فرصتی برای خدمتگذاری است.

مسوولیت در جمهوری اسلامی امانت و فرصتی برای خدمتگذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا سیداحسن حسینی بعد از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید جمعی که اهل ایمان، عقیده و اسلام هستند وقتی خداوند اراده می‌کند که مسئولیتی را در اختیار داشته باشند باید چهار وظیفه را مد نظر قرار دهند.

وی مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را امانت و فرصتی برای خدمتگذاری دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که خداوند به آنها لیاقت و شایستگی می‌دهد که مسئولیتی را در این کره خاکی در دست بگیرند اقامه نماز را باید در اولویت خود قرار دهند.

امام جمعه بهاران سنندج افزود: هدف این است که آن انسان به خاطر آن پست و مقام هویت خود را گم نکند و زمینه برپایی نماز را مهیا کند.

وی تصریح کرد: اقامه نماز توسعه فکری به مدیران و مسئولان می‌دهد و به وسیله این عبادت بزرگ و حرکت بر مبنای آن او را به مدیری مدبر تبدیل می‌کند.

ماموستا حسینی ادامه داد: دستور به پرداخت زکات از دیگر وظایف مسوولین در نظام‌های اسلامی است و با انجام این رسالت وظیفه‌ای را که در قبال نیازمندان و مسکین‌های جامعه دارد به درستی و نحو احسن جامه عمل می‌پوشانند.

وی افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر از دیگر رسالت‌ها و وظایف مهم مسئولان در نظام‌های اسلامی است و باید در این زمینه تمام توان خود را بکار گیرند.

امام جمعه بهاران سنندج تصریح کرد: پیامبر مکرم اسلام می‌فرماید دنیا شیرین و جذاب و فریبنده است مواظب باشید و در این میان مسئولان باید بیش از سایر مردم مواظب باشند.

ماموستا حسینی خاطرنشان کرد: خداوند تمام رفتار و حرکات انسان را می‌بیند و در آخرت در مورد تک تک اعمال و رفتارمان حساب و کتابمان می‌کند.

وی گفت: بزرگان دین می‌فرمایند با وجود اینکه انسان باید تلاش کند مردم‌دار و خدوم باشد اما مواظب باشند به تعریف‌ و تمجید دیگران هم دل خوش نباشند.

وی با بیان اینکه بزرگان دین وابسته نبودن به پست و تلاش در مسیر خدمت صادقانه را مورد تاکید قرار داده‌اند، خطاب به مسوولان عنوان کرد: در مسئولیتی که دارید تا می‌توانید صادق باشید و تمام  توان خود را در راستای تحقق وظایف و اهداف بکار گیرید.

وی با عنوان اینکه پست و مقام برای کسی نمی‌ماند، گفت: آنچه برای انسان می‌ماند خاطره خوبی است که در سایه انجام درست وظیفه در ذهن دیگران باقی می‌گذارد.

ماموستا حسینی تصریح کرد: مشکلات زیادی به لحاظ معیشتی و اقتصادی در جامعه وجود دارد که امیدواریم دولت آینده بتواند با برنامه ریزی مناسب زمینه رفع این مشکلات را فراهم سازد.

وی گفت: عملکرد موفق دولت در عرصه خدمت به مردم و رفع مشکلات موجب ارتقای اعتماد جامعه می‌شود به گونه‌ای که در انتخابات آینده مردم بدون نیاز به تبلیغ و تشویق پرشورتر از همیشه پای صندوق‌های رأی خواهند آمد.

در این مراسم ضمن تقدیر از ماموستا اقبال بهمنی، ماموستا کمال ساعدموچشی به عنوان مسئول جدید مرکز بزرگ اسلامی سنندج معرفی شد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول