ناصر فغفوری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طی ۳ ماهه نخست سال جاری ۶۲۳ مورد گزارش مردمی از تخلفات صنفی در سطح استان به ستاد خبری سازمان دریافت شد.
وی تصریح کرد: دریافت و رسیدگی به موقع به گزارشها و شکایتهای مردمی از طریق تلفن ۱۲۴ هم ستادهای خبری و برخورد با احتکار و قاچاق کالا توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رسیدگی میشود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه اداره بازرسی و نظارت صنعت و معدن و تجارت استان بازرسیهای مستمری از اصناف انجام میدهد، ابراز داشت: شکایت مردم از واحدهای صنفی به سه صورت تلفنی، کتبی و حضوری است.
فغفوری با اشاره به اینکه از شکایات دریافتی ۵۶۹ مورد در بخش کالایی و ۵۴ مورد در بخش خدمات بوده است، گفت: ۳۰۳ مورد از شکایات به صورت تلفنی به شماره ۱۲۴ اعلام شده است و ۲۳۷ مورد از شکایات به صورت حضوری بوده است.
وی با اشاره به اینکه ۵۶ مورد از گزارشات به صورت کتبی و ۲۷ مورد از طریق اپلیکیشنها و سایت های اینترنتی دریافت شده است، اضافه کرد: بیشترین گزارشات مردمی در حوزه گرانفروشی و عدم اجرای تعهدات بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بیشترین تخلفات ثبت شده از سوی بازرسان را عدم درج قیمت و گرانفروشی عنوان کرد و افزود: به لحاظ شیوع ویروس کرونا دریافت شکایات به صورت اینترنتی راه انداری شده است و افراد میتوانند با مشاهده قیمت اقلام در سامانه آپ و بروز تخلفات در واحدهای صنفی، شکایت خود را در سامانه ثبت کرده و نتایج بازرسی نیز در این سامانه قابل مشاهده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ کمبود کالایی در بازار مشاهده نمیشود، اضافه کرد: خوشبختانه با هماهنگی صورت گرفته کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بازار موجود است و مشکلی از این نظر وجود ندارد و چنانچه تخلفی در ارتباط با عدم عرضه کالا مشاهده شود با خاطیان برخورد میشود.
انتهای پیام/73005/ق