اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دریافت 623 گزارش مردمی از تخلفات صنفی در استان زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از دریافت 623 گزارش مردمی از تخلفات صنفی در استان زنجان خبر داد.

دریافت 623 گزارش مردمی از تخلفات صنفی در استان زنجان

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طی ۳ ماهه نخست سال جاری ۶۲۳ مورد گزارش مردمی از تخلفات صنفی در سطح استان به ستاد خبری سازمان دریافت شد.

وی تصریح کرد: دریافت و رسیدگی به موقع به گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی از طریق تلفن ۱۲۴ هم ستادهای خبری و برخورد با احتکار و قاچاق کالا توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان رسیدگی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه اداره بازرسی و نظارت صنعت و معدن و تجارت استان بازرسی‌های مستمری از اصناف انجام می‌دهد، ابراز داشت: شکایت مردم از واحدهای صنفی به سه صورت تلفنی، کتبی و حضوری است.

فغفوری با اشاره به اینکه از شکایات دریافتی ۵۶۹ مورد در بخش کالایی و ۵۴ مورد در بخش خدمات بوده است، گفت: ۳۰۳ مورد از شکایات به صورت تلفنی به شماره ۱۲۴ اعلام شده است و ۲۳۷ مورد از شکایات به صورت حضوری بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۶ مورد از گزارشات به صورت کتبی و ۲۷ مورد از طریق اپلیکیشن‌ها و سایت های اینترنتی دریافت شده است، اضافه کرد: بیشترین گزارشات مردمی در حوزه گرانفروشی و عدم اجرای تعهدات بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بیشترین تخلفات ثبت شده از سوی بازرسان را عدم درج قیمت و گرانفروشی عنوان کرد و افزود: به لحاظ شیوع ویروس کرونا دریافت شکایات به صورت اینترنتی راه انداری شده است و افراد می‌توانند با مشاهده قیمت اقلام در سامانه آپ و بروز تخلفات در واحدهای صنفی‌، شکایت خود را در سامانه ثبت کرده و نتایج بازرسی نیز در این سامانه قابل مشاهده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ کمبود کالایی در بازار مشاهده نمی‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه با هماهنگی صورت گرفته کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بازار موجود است و مشکلی از این نظر وجود ندارد و چنانچه تخلفی در ارتباط با عدم عرضه کالا مشاهده شود با خاطیان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول