اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

اثری جدید از سیدعلی شجاعی در حوزه کودک و نوجوان‎‎

«سه… دو… یک… شادی!» سومین اثر از مجموعه کتاب زیست اخلاق‌مدار به قلم سید علی شجاعی در حوزه کودک و نو جوان منتشر شد.

اثری جدید از سیدعلی شجاعی در حوزه کودک و نوجوان‎‎

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، «سه… دو… یک… شادی!» سومین اثر از مجموعه کتاب زیست اخلاق‌مدار به قلم سیدعلی شجاعی است.

شجاعی در این کتاب در قالب روایتی داستانی سعی کرده است تا مضامینی چون توانایی دیدن و لمس داشته‌ها و لذت بردن از آن و نیز توانایی در تلفیق و هم‌افزایی داشته‌های زندگی برای کسب لذت از آنها و نیز مهارت فعالیت جمعی را در میان مخاطبان نوجوان مورد توجه قرار دهد.

داستان این کتاب درباره نوجوانانی است که با وجود دارا بودن مجموعه‌ای از امکانات و وسایل، توانایی شاد بود یک روز در کنار هم بودن و لذت بردن از آن را ندارند و در ادامه متوجه این مسأله می‌شوند که این ناکامی نه تنها ناشی از فقر وسایل و امکانات آنها نیست، بلکه در نوع دید آنها به این مساله و توانایی آنها در هم‌افزایی گروهی با آن نهفته است.

این داستان سعی کرده با استفاده از زبان اندیشه و گفتاری نوجوانان و شبیه‌سازی آنچه به ظاهر از سوی آنها در مواجهه با مظاهر و امکانات تفریح و سرگرمی شکل می‌گیرد، آنها را به سمت نوعی کشف و اعتقاد عملی به اخلاق برای زیستی شاد و پرثمر هدایت کند.

نویسنده این کتاب همچنین به مخاطبان این اثر پیشنهاد کرده تا با مطالعه آن در کنار والدین، دستاوردهای بیشتری در فهم مطالب و موضوعاتی که در این اثر برای آنها قرار داده شده است، به دست بیاورند و زمینه را برای رشد اندیشه‌هایی تازه در خود فراهم آورند.

این کتاب همچنین با تصویرسازی‌هایی از نرگس طهماسبی همراه شده است. طهماسبی در تصویرگری همواره تلاش دارد تا ایده و تکنیک و نوآوری را در خدمت هم درآورد و بر همین اساس به تصویر، هویتی مستقل و هم‌شان با متن ببخشد. به همین دلیل است که در بسیاری از آثار او از جمله در همین کتاب می‌توان ردپای تفکر خلاقه او را در کشف قالب تصویرسازی و نیز محتوای آن جستجو کرد. سبک رئالیستی به کاررفته در تصویرسازی این کتاب هم جهان خیال‌انگیز کودکان را با طعمی نوستالژیک پیش چشم مخاطب ایرانی قرار داده است و هم سعی کرده است موقعیت‌هایی تازه و بکر در این زمینه ایجاد کند.

 این کتاب در ۳۲ صفحه رحلی و با قیمت ۶۶۰۰۰ تومان از سوی انتشارات کتاب نیستان راهی بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول