اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اعتبارات قطره چکانی، پاسخگوی اقدامات لازم برای مواجه با سیلاب‎های گلستان نیست

نماینده مردم آزادشهر، رامیان در مجلس شورای اسلامی اعتبارات در حوزه مدیریت بحران را بسیار ناچیز عنوان کرد و گفت:این اعتبارات بیشتر در زمان سیل و بحران و برای درمان مشکل تخصیص می‎یابد در حالی‎که اقدامات در حوزه پیشگیری بسیار ناچیز است.

اعتبارات قطره چکانی، پاسخگوی اقدامات لازم برای مواجه با سیلاب‎های گلستان نیست

غلامعلی کوهساری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان در خصوص آخرین وضعیت آزادشهر بعد از وقوع سیل سه روز گذشته اظهار کرد: 3 شب گذشته حدود یک ساعت بارندگی  در آزادشهر شاهد بودیم  که قریب به ۷۰ میلی‌متر بارندگی به صورت نقطه‎ای ثبت شد که این مقدار بارندگی خسارت‎های مالی نیز به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: متأسفانه در بحث سیل و مدیریت بحران در کل کشور اعتبارات بسیار ناچیز است و آن اعتبارات هم بیشتر برای درمان تخصیص می‎یابد نه برای پیشگیری.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به انجام مطالعاتی در شهرستان آزادشهر برای جلوگیری از وقوع سیلاب گفت: مطالعاتی در خصوص هدایت مسیر آب از روستای «کوهمیان» به سمت رودخانه خرما رود انجام شده است علیرغم مطالعه انجام شده هنوز این طرح به مرحله اجرا نرسیده و برای آن اعتباری در نظر گرفته نشده است و این امر باعث می‎شود بیشتر سیلاب وارد شهر شود.

کوهساری با بیان اینکه بیشتر در فصل گرم سال به دلیل عدم آمادگی زمین برای پذیرش مقدار زیادی از آب شاهد سیلاب هستیم، افزود: در اکثر شهرها یک رودخانه جریان دارد به مرور زمان حجم این رودخانه کاهش و تبدیل به یک کانال و یک لوله در شهر شده است در زمان وقوع سیل این کانال‎ها ظرفیت پذیرش حجم زیادی از مقدار آب را ندارد در نهایت آب وارد منازل مسکونی می‎شود و خسارت به بار می‎آورد.

وی بیان کرد: حریم رودخانه‎ها باید مشخص باشد و نامشخص بودن حریم رودخانه‌ها نتیجه عدم برنامه‌ریزی در گذشته بوده است.

*تملک اراضی، تکمیل محور خوش‌ییلاق به آزادشهر را با مشکل مواجه کرده است

نماینده مردم آزادشهر، رامیان و فندرسک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت محور خوش‌ییلاق به آزادشهر گفت: عمده دلیلی که موجب شده تاکنون شاهد اتفاق خاصی در محور خوش ییلاق به آزادشهر نباشیم این است بیشتر تخصیص‌ها و اعتبارات که برای این دو پروژه در نظر گرفته می‎شد برای محدوده استان سمنان هزینه و متأسفانه تخصیص در گلستان بسیار کم بود.

کوهساری بحث تملک اراضی در مسیر خوش‌ییلاق به آزادشهر را یکی از موانع عدم اجرای این پروژه بعد از گذشت یک دهه عنوان کرد و گفت:  بحث تملک اراضی و خانه‎هایی که در این مسیر واقع شده‎اند باید انجام شود در واقع این تملک‎ها باید با اعتبارات نقدی صورت گیرد و با اسناد خزانه نمی‎توان از کشاورز درخواست کنیم تا زمین‎هایشان را واگذار کنند.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ مقدار اعتبارات برای محور خوش‌ییلاق به آزادشهر افزایش و به ۵۵ میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/۸۳۰۱۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول