اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

افزایش 29 درصدی کشفیات مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد/گچساران در صدر مبارزه با مواد افیونی

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشفیات مواد مخدر استان در سال گذشته ٢٩ درصد افزایش داشته است.

افزایش 29 درصدی کشفیات مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد/گچساران در صدر مبارزه با مواد افیونی

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران؛ سید ناصر رضایی در دومین‌ همایش منطقه‌ای اعتیاد، چهره‌ها و چالش ها در گچساران اظهار کرد: گچساران در سه سال اخیر توانسته در بخش مبارزه با مواد مخدر به عنوان شهرستان نمونه استان انتخاب شود.

وی بیان کرد: در گچساران میزان کشفیات و مقابله با مواد مخدر در قالب طرح‌های امنیت اجتماعی و وجود مراکز درمانی خوب به ویژه اولین مرکز ترک‌ اعتیاد بانوان در شهرستان در این انتخاب نقش بسزایی داشته است.

دبیر شورای هماهنگی  مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حرمت عدم مصرف مواد مخدر در حال شکسته شدن است، تصریح کرد:  یکی از ارزان ترین نوع مواد مخدر همین ماری جوانا بوده که در کشور ما بعد از کشفیات تریاک،کشفیات ماری جوانا زیاد شده است.

رضایی عنوان کرد: در همه نظام‌ها نقشه راهی برای ادامه مسیر آن جامعه طراحی می شود و بیانیه گام دوم انقلاب به نوعی مهتمرین استراتژی است که در نظام اسلامی وجود دارد و کلمه و کلمه باید بر روی آن بحث شود چرا که مقام معظم رهبری فرمودند خودسازی، جامعه پردازی و  تمدن سازی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: نیروی انسانی که دچار آسیب باشد جامعه نیز دچار مشکل خواهد شد در حالی که انسان دانا و مومن محور توسعه در یک جامعه به شمار می رود.

دبیر شورای هماهنگی  مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حدود چهار هزار شهید و  ۱۲ هزار جانباز در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب کرده ایم که کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مبارزه با مواد مخدر تا کنون ۱۵شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی بیان کرد: امروز با چهار چالش نابودی محیط زیست، بحران های اتمی، بحران فقر و بحران سوء مصرف مواد مخدر در جهان روبرو هستیم و تجارت بالای اسلحه و مواد مخدر بالاترین تجارت را در سطح دنیا به خود اختصاص داده اند.

رضایی افزود: امروز نیز افزایش درجه خلوص مواد برای تخریب بیشتر را در سطح دنیا داریم که در ایالت‌های آمریکا چنین است و میزان وابستگی افراد را بالا می‌برند در کشور ما ۴.۷ درصد دانشجویان ما سابقه مواد دارند که 3.5 درصد کانابیس (حشیش و ماری جوانا) مصرف می‌کردند در بین دانش آموزان ما که حدود 2درصد ضریب شیوع و سابقه تجربه مواد را دارند و در سطح دبیرستان نیز ماده اولیه مصرف ماری جوانا و دیگر مشتقات مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: افغانستان ۸۵ درصد تریاک جهان را تولید می کند که اخیرا به سمت تولید مواد مخدر شیشه ارزان فیمت  با اثرگذاری بالا پیش رفته است.

رضایی تاکید کرد: کشفیات مواد مخدر استان در سال گذشته ٢٩ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در سال گذشته میزان کشفیات موادمخدر استان  ٧ هزار و 880 کیلو و 790 گرم بوده است.

رضایی اضافه کرد: در حالی که در سال 98 افزون بر6 هزار و 100 کیلو 867 گرم داشتیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول