اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

کانون وکلا: سوءاستفاده معاندین از بیانیه کانون‌های وکلا را محکوم می‌کنیم

کانون وکلای مازندان در بیانیه‌ای هرگونه سوء استفاده معاندان به ویژه رسانه‌های بیگانه از بیانیه مذکور را محکوم کرد.

کانون وکلا: سوءاستفاده معاندین از بیانیه کانون‌های وکلا را محکوم می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی واکنش‌ها به بیانیه روز جمعه (۱۱ تیرماه ۱۴۰۰) اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) درباره آیین‌نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلا که منجر به سوءاستفاده برخی رسانه‌های معاند و خارج‌نشین شد، کانون وکلای مازندان در بیانیه‌ای هرگونه سوء استفاده معاندان به ویژه رسانه‌های بیگانه از بیانیه مذکور را محکوم کرد.

در این بیانیه تصریح شده است: «هرگونه سوء استفاده احتمالی معاندان به ویژه رسانه‌های بیگانه از بیانیه اجلاس هیأت عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران را برنتابیده و آن را محکوم می‌نماید و در تلاش است تا در پرتو تعاملات سازنده با ریاست محترم قوه قضاییه، به نتیجه ای که در بردارنده استقلال کانون و تحکیم حاکمیت قانون و حفظ حقوق مردم و جامعه باشد، دست یابد.»

در این بیانیه بر موضع بیانیه پیشین اسکودا مبنی بر غیرقابل اجرا بودن آیین نامه ابلاغی رئیس سابق قوه قضاییه تأکید شده است و کانون وکلای مازندران  از محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه خواستار صدور دستور توقف اجرای این آیین نامه شده اند.

آیین نامه جدید لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری ۲ تیرماه ۱۴۰۰ توسط آیت الله رئیسی، رئیس سابق قوه قضاییه امضاء و ابلاغ شد. این آیین‌نامه قصد ایجاد تغییراتی گسترده در ساختار نهاد وکالت را داشت.

با این حال روز جمعه ۱۱ تیرماه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) پس از یک نشست فوق العاده در بیانیه‌ای این آیین نامه را «خلاف قانون»، «ناقض و تحدید کننده استقلال کانون وکلا» و «غیرقابل اجرا بودن» دانست و خواستار اصلاح آن شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول