اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کنگره بزرگداشت شهیدمدنی در همدان برگزار می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان از برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله شهید مدنی در روز بیستم شهریورماه خبر داد.

کنگره بزرگداشت شهیدمدنی در همدان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز شورای استانی برگزاری کنگره شهید محراب آیت‌الله مدنی در دفتر معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان برگزار شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان در این جلسه با اشاره به برگزاری کنگره آیت‌الله شهید مدنی در روز بیستم شهریورماه اظهار کرد: در هر استانی رویکردی به حق و شایسته ایجاد شده و آن گرامیداشت علما و بزرگان و کسانی است که به نحو شایسته برای مردم دیاری زحماتی کشیدند و خوش درخشیدند.

مهرداد نادری‌فر با بیان اینکه هر سال در استان همدان نیز به پاس اقدامات شایسته شهید آیت‌الله مدنی مراسم بزرگداشتی با برنامه‌های درخور و در قالب کنگره برگزار می‌شود گفت: نقش شهید مدنی در انقلاب اسلامی و تاثیرگذاری ایشان در استان بر کسی پوشیده نیست و ایشان حتی به یک الگو در کشور الگو تبدیل شده‌اند.

وی با تاکید به اینکه موسسه شهید مدنی منشا خدمات بسیاری در استان هستند که حتی استان‌ها و شهرستان‌هایی به دنبال الگوگیری از این مجموعه بوده‌اند گفت: امیدواریم امسال نیز همایش باشکوهی به مناسبت بزرگداشت شهید مدنی برگزار شود که نقش کمیته‌ها در این راستا بسیار موثر است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان از تشکیل هشت کمیته برگزاری کنگره آیت‌الله شهید مدنی خبر داد و افزود: برای هر کدام از این کمیته‌ها شرح وظایفی تعریف شده که ضرورت دارد مسوولان توجه لازم داشته باشند و کارها طبق آن پیش رود.

مدیرعامل موسسه شهید مدنی در همدان نیز ضمن قدردانی از سازمان‌ها برای ایجاد بستر اجرای برنامه‌های کمیته‌ها اظهار کرد: مهمترین دلیل این کنگره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی استمرار فرهنگ انقلاب است و آن یکی از ضروریات نظام و حاکمیت بوده چرا که هرآنچه بتوانیم در استمرار نظام و فرهنگ انقلاب تلاش کنیم قطعا دست‌اندرکاران اداره جامعه فعالیت خود را بر اساس این ریل‌گذاری به انجام می‌رسانند.

محمد کاظم حجازی با اشاره به اینکه تراز شخصیت شهید مدنی در ابعاد مختلف در این مسئله موضوعیت دارد گفت: ایشان فارغ از اینکه شخصیت روحانی جلودار حرکت انقلاب بودند و انسجام‌بخشی نیروها را در کارنامه خود دارند.

وی با اشاره به تاثیر شهید مدنی در بین مردم از هر سن و سالی گفت: ایشان در مسیر انقلاب خود را مقلد امام(ره) قرار داده بودند و این توفیق باعث شده بود با دیدگاه‌های مختلف در مسائل سیاسی اما در مسیر امام و ولایت گام بردارند.

مدیرعامل موسسه شهید مدنی در همدان با بیان اینکه شهید مدنی در هر عرصه جغرافیایی که حضور یافتند ماندگار شدند یادآور شد: برگزاری کنگره برای شهید مدنی، نیاز جامعه و فرهنگ ماست تا با تبیین صحیح و متناسب با اقتضائات روز این مرد بزرگ را به مردم بشناسانیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه شهید مدنی جزو شهدای شاخص انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف است اظهار کرد: در کمیته مردمی که به عهده سازمان تبلیغات اسلامی استان است، برنامه‌های مختلف طراحی شده تا با ظرفیت نهادهای مردمی کارهای اثرگذاری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری به طراحی برنامه‌هایی متناسب با قشر کودک و نوجوان با بهره‌گیری از شبکه اجتماعی شاد اشاره کرد و گفت: در هر ۹ شهرستان برنامه محوری در خصوص بزرگداشت شهید مدنی خواهیم داشت و تلاش خواهیم کرد در بخش‌های استان نیز یک برنامه را پیش ببریم.

وی با اشاره استفاده از ظرفیت ۲۸۰ مبلغ مستقر در روستاها در معرفی شخصیت شهید مدنی افزود: در روستاهایی که مبلغ مستقر نیست هم روحانیونی اعزام و برنامه‌هایی را در این راستا خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی نیز به یاد شهید مدنی برنامه‌هایی خصوصا در حوزه فرهنگی اجرایی خواهند کرد گفت: در روز بزرگداشت شهید نیز در صحن مسجد جامع همدان برنامه‌‌هایی داریم.

وی اظهار کرد: روز ۱۹ شهریور در مسجد مهدیه، دعای ندبه به یاد شهید مدنی که فعالیت ایشان بیشتر در این مسجد بود و پایه‌گذار سنت دعای ندبه نیز بودند، برگزار و از شبکه سراسری پخش شود.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول