اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

استقبال 3 برابری جوانان عراقی از عقد در حرم‌های شریف+فیلم

امسال با وجود شیوع کرونا، بسیاری از جوانان عراقی مراسم عقد خود را در حرم‌های مطهر برگزار کردند؛ به طوری که امسال تعداد جوانانی که در حرم امام حسین (ع) عقد کردند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود سه برابر افزایش یافته است.

استقبال 3 برابری جوانان عراقی از عقد در حرم‌های شریف+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، خادمان اعتاب مقدسه عراق در سال‌های گذشته به منظور ترویج فرهنگ ازدواج ساده، اقدام به برگزاری مراسم عقد جوانان کرده‌اند.

بر همین اساس در سال‌های اخیر بسیاری از جوانان تلاش کردند تا با ارائه مدارک و مستندهای لازم، مراسم عقد خود را در حرم‌های مقدس برگزار کنند که به گفته مسؤولان امور دینی حرم امام حسین (ع)، در ۶ ماه نخست سال گذشته با توجه به شیوع کرونا ۴۷۷ جوان مراسم عقد خود را در حرم حسینی برگزار کردند.

 

ازدواج زوج جوان در حرم علوی

اما در نیمه اول سال ۲۰۲۱ این تعداد به حدود سه برابر افزیش یافته است؛ به طوری که در ۶ ماه نخست سال میلادی مراسم عقد یک هزار و ۲۷۵ جوان در جوار حرم امام حسین (ع) برگزار شده است. در حرم امام علی (ع) نیز تاکنون تعداد جوان‌هایی که مراسم عقد خود را در حرم مولا برگزار کردند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک و نیم برابر شده است.

به گزارش فارس، افرادی که می‌خواهند مراسم عقد خود را در اعتاب مقدسه عراق برگزار کنند، باید پس از درخواست مکتوب به اداره امور دینی، مستندات خود را نیز ارائه کرده تا در صورت موافقت، زمان مشخصی برای برپایی مراسم عقد از سوی خادمان حسینی اعلام شود. بسیاری از مردم عراق در مناسبت‌های خاص مراسم عقد خود را در حرم‌های مطهر برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول