اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

راه‌اندازی سامانه جامع خدمات ازدواج آسان کشور با محوریت گلستان

دبیر مجمع خیرین ازدواج کشور گفت: با همکاری و محوریت استان گلستان سامانه جامع خدمات ازدواج آسان در کشور راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی سامانه جامع خدمات ازدواج آسان کشور با محوریت گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، محمدعلی محمدی‌نیک ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی جوانان با موضوع ازدواج اظهار کرد: یکی از تاکیدات آموزه‌های دینی که کامل شدن دین را بیان می‌کند، ازدواج جوانان بوده که این امر در جامعه کنونی ما مورد مظلومیت و انزوا قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۸۴ قانون تسهیل ازدواج در مجلس تصویب و کمتر از یک ماه مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت اما متاسفانه تاکنون در کشور مشهود نبوده و به وظایفی که قانونگذار برای دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعریف کرده عمل نکردند.

دبیر مجمع خیرین ازدواج کشور خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مرتبط اعتبارات ازدواج آسان جوانان را جذب کرده ولی در عمل تنها وزارت ورزش و جوانان را عامل اجرای این قانون می‌دانند.

وی ادامه داد: در قانون تسهیل ازدواج جوانان، مسکن زوجین، اشتغال، مستمری زوجین، صندوق اندوخته جوانان و غیره دیده شده است که هیچ یک مورد مطالبه جدی واقع نشده است.

محمدی‌نیک با اشاره به برگزاری سومین پویش ازدواج جوانان در استان گلستان گفت: تاکنون دو پویش در کشور با موضوع ازدواج جوانان برگزار شده که در نخستین پویش ۱۳۷ میلیارد تومان کالای جهیزیه به عنوان سبد جهیزیه توسط خیرین تهیه و در اختیار زوجین سطح کشور قرار داده شد، در پویش دوم مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان در قالب سبد جهیزیه تهیه شده است.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت کالاهای خانگی و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها به ویژه جوانان در مرحله سوم پویش ازدواج جوانان که در هفته ازدواج (۲۱ تا ۲۷ تیرماه) برگزار می شود انتظار داریم خیرین ورود جدی‌تری داشته باشند.

* ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در آستانه ازدواج هستند

دبیر مجمع خیرین ازدواج کشور خاطرنشان کرد: سامانه جامع خدمات ازدواج با محوریت گلستان به مانند سامانه ۱۱۸ در قالب ازدواج جوانان در کشور راه‌اندازی می‌شود، در این سامانه هر آنچه که برای تشکیل و تحکیم ازدواج جوانان نیاز باشد قابل دسترسی بوده و جوانان می‌توانند به انواع صنوف خدماتی، آموزش و حمایت را در این سامانه دسترسی داشته باشند.

وی گفت: گنبدکاووس را به عنوان نگین درخشان در ارائه خدمات مختلف شناخته و با توجه به هم‌افزایی و همگرایی مدیریتی در بین مسوولان شهرستان و جوان یاور و جوان باور بودن فرماندار این شهرستان انتظار داریم در این پویش و سامانه جامع همت مضاعفی نسبت به سایر مناطق کشور داشته باشد.

محمدی‌نیک با بیان اینکه ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در آستانه ازدواج هستند، ابراز کرد: مسلما این تعداد در چند ماه و یک سال به وجود نیامده و نشان می‌دهد به فریضه دینی ازدواج در کشور توجه نشده و می بایست در فرهنگ عمومی برای جلوگیری از این آمار فعالیت‌های زیادی انجام می‌گرفت.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول