اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ساختمان فروریخته فلوریدا کاملا تخریب می‌شود/کشف24 جسد و بلاتکلیفی 124 نفر

با نزدیک شدن طوفان گرمسیری «السا» به جنوب فلوریدا، زمان تخریب بخش‌هایی از مجتمع مسکونی 12 طبقه میامی که 11 روز پیش فروریخته بود، تسریع شده است.

ساختمان فروریخته فلوریدا کاملا تخریب می‌شود/کشف24 جسد و بلاتکلیفی 124 نفر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت ۱۱ روز از فاجعه ریزش برج ۱۲ طبقه در «میامی» ایالت فلوریدا، اعضای تیم امداد و نجات تنها جسد ۲۴ نفر از مجموع ۱۵۰ ساکن این ساختمان از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

شبکه روسی «راشاتودی» گزارش، «دانیلا لوین کاوا» شهردار منطقه «میامی-داد» روز گذشته (شنبه) در یک کنفرانس خبری گفت که با کشف دو جسد دیگر، وضعیت ۱۸۸ تن از ساکنان ساختمان مذکور مشخص شده است و همچنان ۱۲۴ نفر دیگر جزء مفقودین هستند و سپس تصریح کرد: «تعداد، متغیر است و آمار تغییر خواهد کرد».

از زمان ازسرگیری عملیات جستجو برای یافتن بازماندگان و اجساد این فاجعه در عصر روز پنجشنبه (۱۰ تیرماه) پس از یک توقف ۱۵ ساعته به دلیل بررسی ترک‌های ایجاد شده بر روی یکی از ستون‌های بخش‌هایی از ساختمان که همچنان پابرجا بود، چهار جسد پیدا شده است که یکی از آن‌ها جسد دختر هفت ساله یکی از آتش‌نشان‌های میامی بود.

عملیات امداد و نجات برای یافتن اجساد باقی مانده در زیر آوار در حالی به کندی پیش می‌رود که نگرانی‌ مسئولان محلی از ریزش باقیمانده ساختمان در حال افزایش است و این خطر، کارکنان امداد و دیگران را در معرض تهدید قرار داده است.

نگرانی‌ها در خصوص ریزش باقیمانده ساختمان در حالی رو به افزایش است که طوفان گرمسیری «السا»، بادهای بسیار شدیدی را با خود به منطقه محل حادثه همراه خواهد کرد.

«ران دی سانتیس» فرماندار فلوریدا گفت: «ساختمان برای ورود افراد بسیار ناامن است».

دی سانتیس، بودجه ایالتی برای تخریب بخش‌های باقیمانده ساختمان را به تصویب درآورده است و از اوایل امروز عملیات تخریب این ساختمان آغاز می‌شود.

لوین کاوا در این خصوص گفت: «ما از فرماندار سپاسگزاریم که اقدامات را افزایش داده و پیشنهاد پرداخت هزینه تخریب را مطرح کرده است و ما می‌توانیم به محض دستیابی به مسیر نهایی، با سرعت وارد عمل شویم».

وی ادامه داد: «ما در حال حاضر کارشناسانی را در محل داریم که در حال ارزیابی هستند و قراردادی برای آغاز تخریب به امضا درآمده است».

طبق گزارش مرکز طوفان و گردباد ملی آمریکا، طوفان گرمسیری السا روز گذشته با نزدیک شدن به ساحل جنوبی جمهوری دومینیکن و هایتی احتمالاً به تندباد شدید تبدیل خواهد شد و احتمالا صبح روز دوشنبه، بادهای بسیار سهمگینی را با خود به جنوب فلوریدا همراه آورد.

پیش‌بینی می‌شود که طوفان قبل از این که وارد «تامپا» شود، از سواحل غربی فلوریدا عبور کند و میامی را مستقیماً درنوردد.

گزارش رسانه‌های غربی حاکی از آن است که از زمان ریزش برج ۱۲ طبقه میامی تاکنون، هیچ‌کس از زیر آوار زنده بیرون آورده نشده است.

طبق گزارش شبکه «بی بی سی»، در  بلوک ساختمانی فروریخته، ۵۵ آپارتمان در ۱۲ طبقه وجود داشته است. برج‌های چمپلین قرار بود امسال در یک پروژه چند میلیون دلاری تعمیر و نوسازی شود.

علی‌رغم آن که هنوز مشخص نیست دلیل ریزش ساختمان جنوبی برج‌های چمپلین که ۴۰ سال دارد، چه بوده است اما نامه‌ای از ماه آوریل سال جاری میلادی وجود دارد که در آن درباره وضعیت رو به افول ساختمان هشدار داده شده است.

در سال ۲۰۱۸ یک مهندس ساختمان درباره وجود ایراد اساسی در طراحی اولیه ساختمان و همچنین ظاهر شدن ترک‌هایی در آن هشدار داده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول