اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

جوادیان زاده: بازار رسمی آب در دشت یزد- اردکان ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد از ایجاد بازار رسمی آب در دشت یزد- اردکان در سال جاری خبر داد و گفت: 75 درصد چاه‌های کشاورزی در دشت یزد- ارکان مجهز به کنتور هوشمند هستند.

جوادیان زاده: بازار رسمی آب در دشت یزد- اردکان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدمهدی جوادیان زاده صبح امروز در نشست ساماندهی و راهبری بازارهای محلی آب که به صورت آنلاین و با حضور اعضای هیئت ساماندهی و راهبری بازارهای محلی آب وزارت نیرو برگزار شد، اظهار کرد: دشت یزد- اردکان دشت گسترده‌ای است و به دلیل داشتن چندین نوع منبع آبی می‌تواند بازار آب را متنوع کند.

وی افزود: دشت یزد- اردکان از آن جهت حائز اهمیت است که منابع آب آن شامل آب زیرزمینی، پساب تصفیه شده و آب خلیج فارس که اخیرا به استان انتقال داده شده است می‌باشد و این یعنی ایجاد تنوع در عرضه آب، با کیفیت و قیمت‌های متفاوت که این تنوع می‌تواند الگوی خوبی را برای سایر دشت‌های کشور شکل دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: در این راستا لازم است تا  هیئت ساماندهی و راهبری تدابیری اتخاذ کند تا بدون مشکل، روند کار طی شده و این بازار منجر به تعادل بخشی و احیاء دشت شود نه اینکه باعث خسارت بیشتر به منابع آب دشت شود.

جوادیان زاده با اشاره به اصلاح و تعدیل صددرصدی پروانه‌های بهره برداری چاه‌های کشاورزی فعال در این دشت تصریح کرد: اصلاح و تعدیل پروانه‌ها بر اساس آب قابل برنامه ریزی دشت انجام شده است.

وی بحث پایداری تامین آب صنعت را بسیار مهم دانست و بیان کرد: ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری بر مبنای آب موقت نمی‌تواند اجرایی شود و اگر بازار آب شکل بگیرد صاحبان صنایع می‌توانند کمبود آب مورد نیاز خود را جبران کرده و از راه قانونی وارد شده و لاجرم باید از بازاری که شرکت آب منطقه ای آن را تایید می‌کند اقدام کنند و آب منطقه‌ای آن ها را به سمت بازار رسمی آب هدایت می کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد با اشاره به ضرورت موضوع اندازه‌گیری در بازار گفت: ۷۵درصد چاه‌های کشاورزی در دشت یزد- ارکان مجهز به کنتور هوشمند هستند و ما می‌توانیم هر بخش کشاورزی یا هر صنعتی که مجهز به کنتور نیستند را الزام کنیم که برای ورود به بازار آب باید نسبت به نصب کنتور هوشمند اقدام کنند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول