اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ارائه ۵۰۱ خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد همدان

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد همدان با اشاره به ارائه ۵۰۱ خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد همدان گفت: ۳۷۹ مورد از این خدمات مشاوره و راهنمایی و ۱۲۲ مورد خدمات حقوقی بوده است.

ارائه ۵۰۱ خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد همدان

حسین روغنکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه خدمات حقوقی مختلفی به مددجویان زیرپوشش استان همدان ارائه‌ می‌شود اظهار کرد: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد یکی از برنامه‌های مهم این نهاد است که ارائه خدمات حقوقی، مشاوره‌ای و قضایی به خانوارهای زیرپوشش یکی از بسته‌های خدماتی این نهاد در راستای توانمندسازی آن‌هاست.

وی با بیان اینکه در همین راستا سال گذشته ۵۰۱ مورد خدمات حقوقی و مشاوره به مددجویان ارائه شده است گفت: این خدمات شامل ۳۷۹ مورد خدمات مشاوره و راهنمایی و ۱۲۲ مورد خدمات حقوقی بوده است.

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان ادامه داد: میز خدمت حقوقی برای کمک به مددجویان در امور حقوقی و ارتقای سطح آگاهی آنان ایجاد شده و مشکلات حقوقی، عدم توانایی برای احقاق حق و جلوگیری از پایمال شدن حقوق مددجویان تحت حمایت این نهاد از دلایل تشکیل آن است. 

وی تاکید کرد: با انجام رسیدگی به پرونده‌های قضایی و استیفای حقوق مددجویان در حوزه‌هایی از قبیل سهم‌الارث، قانون کار، دیات و... تاکنون خانواده‌های متعددی به توانمندی رسیده و از چرخه حمایت  امداد خارج شده‌اند.

روغنکار بیان کرد: تنظیم ۷۴ مورد اظهارنامه ، ۱۰۸ مورد دادخواست، پنج مورد شکوائیه، ۳۸ مورد لایحه دفاعیه و ۱۳ مورد شرکت در جلسات دادرسی مددجویان از جمله اقدامات حوزه حقوقی کمیته امداد استان همدان طی سال گذشته بوده است.

وی به همکاری ۴۵ نفر از وکلای نیکوکار استان با کمیته امداد همدان اشاره کرد و افزود: با همکاری کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه ۴۲ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این استان جهت رسیدگی به مشکلات حقوقی، به این مراکز معرفی شدند.

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد همدان بیان کرد: دوره‌های آموزشی حقوقی برای افزایش سطح آگاهی مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود که بیش از ۷۰۰ مددجوی همدانی  از ۲۰ دوره متنوع آموزش حقوقی مجازی این نهاد به صورت رایگان بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول