اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

خرید تضمینی گوشت قرمز مهمترین راهکار برای جلوگیری از متضرر شدن دامداران است

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی گفت : خرید تضمینی گوشت قرمز مهمترین راهکار برای جلو‌گیری از متضرر شدن دامداران است.

خرید تضمینی گوشت قرمز مهمترین راهکار برای جلوگیری از متضرر شدن دامداران است

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ، اکبر کرامتی در جلسه بررسی نحوه خرید دام از دامداران استان و عرضه مستقیم گوشت قرمزکه در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تامین گوشت قرمز در سر سفره مردم ، اظهار داشت:امسال کاهش شدید میزان بارندگی‌ها و خشکسالی حادث‌شده، سبب شده است مراتع به‌لحاظ پوشش گیاهی در وضعیت نامناسبی قرار داشته باشند و دامداران علی الخصوص دامهای عشایری و دامداران استان در تهیه علوفه دامی با مشکل مواجه شوند.

وی تصریح کرد: قیمت علوفه و نهاده‌های دامی نیز نسبت به سال گذشته به دلیل خشکسالی و افزایش تقاضا در سطح کشور و به تبع آن در استان افزایش چشمگیری داشته و برای جلوگیری از خروج علوفه از استان تدابیری از سوی مقامات استانی اندیشیده شده است.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به کاهش میزان مصرف گوشت قرمز در سبد غذایی مردم، اضافه کرد: با روشهای مختلفی ازجمله خریدهای تضمینی، ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم گوشت قرمز توسط خود تشکل‌های دامداری، تزریق سرمایه در گردش خرید علوفه از منابع داخلی بانکها وصدور مجوزهای صادرات دام مازاد استان به صورت محدود می‌توان از ضرر و زیان دامداران جلوگیری کرد.

کرامتی با بیان اینکه تشکل‌های دامداری نقش مهم و سازنده‌ای در هماهنگی تولید و عرضه گوشت و فرآورده‌های دامی استان می‌توانند ایفا کنند و در این راستا نیاز است تشکل‌ها و اتحادیه‌های دامداران و تعاون روستایی در مناطق روستایی و عشایری به صورت جدی برای حمایت از این قشر زحمتکش و تقویت تولید و همچنین بازار رسانی محصولات دامی پای کار بیایند و سازو کارهای لازم در این زمینه تدوین شود.

این مقام مسوول تاکید کرد: دامداران عشایری و روستایی  باید مورد حمایت جدی از سوی دستگاههای متولی قرار گیرند تا محصولات تولیدی آنها که به صورت  دام زنده سبک و سنگین و سایر فرآورده‌های مرتبط می‌باشد، بر اثر خشکسالی و مسائل مرتبط دچار چالش نگردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول