اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

سنگفرش 2 هزارمتر از حرم امام حسین (ع) شب عرفه تکمیل می‌شود+ فیلم و عکس

عملیات سنگفرش بخش جنوبی حرم امام حسین (ع) با مساحت بالغ بر دو هزار مترمربع که قرار بود اوایل محرم تکمیل شود، با تلاش مهندسان ایرانی در شب عرفه به بهره‌برداری می‌رسد.

سنگفرش 2 هزارمتر از حرم امام حسین (ع) شب عرفه تکمیل می‌شود+ فیلم و عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در طرح توسعه و بازسازی حرم امام حسین (ع)، چندی پیش فضای باب القبله تا باب الزینبیه حرم سیدالشهدا (ع) بسته و عملیات کف‌سازی این قسمت از حرم حسینی به همت ایرانیان آغاز شد.

 

در این بخش از صحن حرم سیدالشهدا (ع) با مساحتی بالغ بر دو هزار مترمربع، سنگ‌های مرمر مخصوص با مقاومت و کیفیت بالا نصب می‌شود. اکنون نیز مرحله تسطیح با وسایل و تجهیزات سنگین و مدرن به پایان رسیده است.

 

 

در پیش‌بینی اولیه مسؤولان سنگفرش صحن باب القبله تا باب الزینبیه حرم امام حسین (ع) قرار بود ماه محرم این عملیات به اتمام برسد. اما با توجه به تلاش شبانه‌روزی کارگران و هنرمندان، این بخش زودتر از موعد مقرر یعنی در شب عرفه تکمیل و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

 

به گزارش فارس، با توجه به بسته شدن این فضا، زائران از سایر ورودی‌های حرم به سوی ضریح  مشرف می‌شوند. در روایت مختلفی زیارت امام حسین (ع) در شب عرفه مورد تأکید قرار گرفته است. بر همین اساس، بسیاری از شیعیان در روز عرفه به زیارت سیدالشهدا (ع) مشرف شده و دعای عرفه را قرائت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول